n1wzAdy

Tales of Monkey Island - De tio roligaste scenerna

tales of monkey island
Ehrm, mkay?

LucasArts må vara borta för gott. Men mina drömmar om ett nytt Monkey Island spel är inte helt krossade. För Telltale Games har ju fortfarande möjligheten att gör ett nytt MI spel (Om nu Disney tillåter det vill säga). Fast jag är givetvis mer än medveten om att chansen är väldigt liten att något sådant skulle hända.

Dagdrömma kan man ju förstås göra. För nieznajomypls Tales of Monkey Island video, fick mig precis att börja hoppas på mer Monkey Island igen.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Grand Theft Auto V - Michael, Franklin och Trevor

gta5
Tre karaktärer, tre unika historier.

Nu börjar pusselbitarna att falla på plats i GTA5. För sakta men säkert så har ju Rockstar målat upp deras nya GTA titel, och dess nya stjärnor. För huvudkaraktärerna Franklin, Michael och Trevor är en minst sagt intressant skara snubbar. 

Trevor är en galen Hillbilly mördare. Michael är en rik snubbe som genomgår en svår medelålderskris (Han dras till faror och spänning hela tiden, han är en thrill seeker helt enkelt). Och så har vi Franklin. En svart kille som gör allt för att ta sig ur ghettot.

Och av videon att döma. Så kommer i alla fall Michael och Trevor att träffa på varandra (De känner tydligen varandra sedan tidigare?). Men alla tres liv och öden kommer att flätas ihop under handlingens gång i GTA5 (Som jag förstått det).

Och imo, så är GTA5 den mest intressanta GTA titeln sedan GTA3 (Då den räknades som en revolution då). Så jag kan föreställa mig att en hel del Gamers längtar tills den 17 September. Eftersom det är först då som GTA5 har release.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

HL2 modden Minerva får en Directors Cut utgåva via Steam

minerva
En Directors Cut utgåva via Steam? Det tackar jag då inte nej till =)

Det här måste i alla fall vara den här veckans bästa spelnyhet så här långt. För ni känner kanske till HL2 modden "Minerva" (Adam Foster) sedan tidigare? Om inte, så kan jag rekommedera er att kolla upp den modden asap. För den är verkligen grymt jäkla välgjord.

Men för att återgå till själva nyheten. Enligt Valvetimes så kommer det att släppas en Directors Cut utgåva utav Minerva via Steam som imorgon. Så vi får med andra ord vänta tills imorgon.

Frågan är ju dock vad den utgåvan kommer att innehålla i sådant fall? Samt om den kommer att kosta pengar.

"Tomorrow will see the highly acclaimed Half-life 2 Episode 1 mod, Minerva officially appear on Steam. Adam Foster, the creator of Minerva, was hired by Valve shortly after releasing the mod to critical acclaim back in 2007.

With the help (and nagging) of his colleagues at Valve, Adam is re-releasing Minerva as a Director's Cut edition with "tweaked visuals, bug fixes, better puzzles and all kinds of subtle improvements. Nothing majorly new, just old stuff tidied and polished for this re-release."

Expect the usual single-player shooting and puzzles, a healthy dose of mystery and plenty of on-screen dialogue from the unseen Minerva, who guides (and insults) you on your journey through a vast Combine underground facility.

If you haven't played it before it's certainly up to Valve-quality in terms of the Half-life experience. We've been fortunate enough to get early access to the re-release, which you can find our thoughts on in our full video review, which should be released sometime tomorrow. Stay tuned!" - Valvetime

Moddbeskrivning:
"You've missed me, haven't you?

I am Hypatia, murdered for her beliefs, discoveries ignored by fools, name stricken from record. I am Joyeuse, an infinitely cutting blade wielded by an ignorant tyrant, for a cultural renaissance based upon military might. I am Athena, hunter and scientist, covertly guiding long-dead warriors for my quiet purposes. And as they say, technology and violence are a girl's best friends; power is eternal delight.

Times have changed, moved on. I have forgiven my past enemies, but now in repentance I must forgive my colleagues; their actions have brought on more constructed suffering than your world has ever previously known. Walking among the fires of my forgotten home, dismayed by the torment and insanity of our unwitting hosts, ignored by long-absent angels, I studied their downfall.

In short, I must create my own system, or be enslaved by another. And in this, I have an advantage. Your ancients were superstitious, deluded zealots, prone to inflation of already impossible, beautiful claims. My adopted forefathers are different, their scattered, discarded playthings more conducive to a meaningful imposition of my thoughts upon our captors.

Fragments of these minor, pivotal dialogues may soon periodically appear, released from an uncertain, unwelcome future where my previous, abortive attempts at reconciliation may go forgotten. No more restraint, I am too strong for that.

I am Minerva."

Källa:
Valvetime


robin
/Robin E
The Gaming Ground

BlizzCon 2013 - Blizzard laddar upp med en massa tävlingar

blizzcon 2013
Som jag förstår det. Så är BlizzCon 13 biljetterna redan slutsålda...

Det är ju inte precis som om jag längtar till vintern igen (Absolut inte! Speciellt inte då det både haglar och regnar hos mig just nu). Men nog ser jag fram emot BlizzCon 13 i alla fall (8-9 November i soliga Anaheim, Usa). 

För Blizzard brukar som bekant inte spara in på krutet. Utan det blir tävlingar, livespelningar, gästartister osv som kommer till BlizzCon 2013. Och på tal om tävlingar. Redan nu så kan man vara med och delta i Blizzards online konsttävling.

Om det är något utav intresse. Så finner ni mer information via Blizzards hemsida.

Online Contests:
BlizzCon 2013 Art Contest 

Live Contests:
BlizzCon 2013 Costume Contest

"For all the long-term planners out there, we wanted to give you a heads up about a few of the contests we’re planning for BlizzCon® 2013. It’s going to be another big year for community creativity—a few of your favorite contests are returning, and a very special prize will be awarded to the first-place winner of the BlizzCon 2013 Costume Contest.

We’ll have complete rules, guidelines, eligibility information, and submission details in the future . . . but in the meantime, here’s a little bit more about what to expect to help get your imagination going."

robin
/Robin E
The Gaming Ground

Transport Tycoon Deluxe - The MandelSoft Remix Soundtrack

transport tycoon deluxe the mandelsoft remix soundtrack
Epic spel, och ett minst lika epic soundtrack. Som MandelSoft dessutom lyckats göra omöjligt ännu bättre.

Jag vart smått nostaligsk när jag hörde John Broomhalls soundtrack för Transport Tycoon Deluxe (Chris Sawyer). För trots att SimCity dominerade mitt liv på 90talet. Så hade jag alltid lite kvalitétes tid över för TTD (Skaffa Open TTD people!).

Och nu får väl folk tycka vad de vill. Men imo, så gillar jag "nästan" TTD lite mer än SimCity 2000. För det var/är en enormt stor charm över TDD. Samt så är ju musiken i TTD kungen också. Och på tal om musik. Ni måste bara lyssna på MandelSofts remix album utav Transport Tycoon Deluxe.

För vackrare musik får ni allt leta efter!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Friend Like Sandvich - När TF2 och Aladdin möts

when tf2 meets aladdin
Kanske borde Heavy höra med Disney om han kan få bli deras nya anden i lampan?

Det var verkligen inte igår som jag kollade på Disneys klassiker Aladdin (Som släpptes 1992). Men jag minns hur mycket filmen ägde på bio, samt hur bra spelen var/är till Snes och Mega Drive. För att inte nämna den klockrena tv-serien. Men det var ju som bekant en halv evighet sedan.

För nu mera så är det ju tämligen dött på Aladdin fronten (Så vida man inte syftar på Aladdin askarna). Men så fick jag syn på MisterMullucs TF2 video "Friend Like Sandvich". Och genast så braste jag ut i sång xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

LOL Champion Spotlight - Trundle

trundle champion spotlight
Trundle gillar att klippa till folk med sin isklubba.

Om man är ett fan utav LOL och spelar mycket LOL. Då kan jag tänka mig att man kommer att uppskatta det här. Själv så har jag inte spelat så där värst jätte mycket LOL. Dock så fann jag Trundle videon tämligen underhållande.

Dock mest för att Trundle är en troll kung (The Troll king). Internettroll *host host*. I vilket fall som helst, enjoy!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Adam Jensen och Vaas - Behind the scenes

adam jensen and vaas
Vaas gillar verkligen knivar. Fast Oturligt nog för Jensens del. Så hatar Vaas honom.

Om du någonsin undrat vad som skulle hända om Adam Jensen (Deus Ex) och Vaas (Farcry) befan sig i samma rum. Så behöver ni inte längre fundera. För Ubisoft har nämligen fixat så att Jensen (Elias Toufexis) och Vaas (Michael Mando) blivit intervjuade samtidigt.

Och givetvis så dröjde det inte många sekunder innan det hela spårade ur. Vaas säger jag bara. You insane crazy bastard! xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Glover - Spelet som du aldrig någonsin hört talas om tidigare

n64 glover
Även om jag i stort sätt har nada minne utav Glover. Så kommer jag i alla fall ihåg att spelet fick väldigt blandade  betyg vid release.

Den här dagen började minst sagt udda för min del må jag säga. Jag råkade nämligen att välta en låda när jag vaknade imorse, och ur den så ramlade N64a spelet Glover ur (Som jag inte äns kände till att jag ägde). Ett plattforms spel som släppts exklusivt till N64 1998 (Spelet kom dock ändå ut till PC och PS1).

Själv så har jag inga som helst minnen utav Glover. Mer än någon enstaka recension, och kanske lite reklam. Men det är också allt. Och ärligt talat så vet e tusan om det äns är värt att lägga ner min dyrbara tid på Glover. Fast samtidigt så är jag rätt så nyfiken på hur det kommer sig att Glover fått så jäkla varierande betyg?

Jag menar, hur kan ett och samma spel få 5.1/10 (Gamespot) och 8.3/10 (IGN) i betyg? Det fick mig att tänka på Heart Of Darkness faktiskt. Som också var/är ett spel som fick väldigt blandade betyg. Så vi får se om jag tar mig an Glover eller ej, time will tell!

Värt att nämna, är även att det fanns tankar på ett Glover 2. Men spelet lades ner år 2000.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Company Of Heroes - Omaha Beach - Blood in the Sand

company of heroes omaha beach blood in the sand
Många män offrade sina liv vid Omaha Beach under WWII. Allt för att få ett slut på kriget, och för att sätta stopp för Hitler en gång för alla.

Jag har dessvärre inte haft det stora nöjet att spela igenom Relic Games excellenta RTS serie Company Of Heroes än (Pga tidsbrist). Men G.O.D har tagit på sig ansvaret att spela igenom hela COH serien. Så här är den första episoden utav COH (Uppdrag nr 1, Omaha Beach).

Så enjoy people!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

StarCrafts Season 2 - Episode 1 GL HF

starcrafts season 2 episode 1 gl hf
Svartsjuka som sagt var.

Precis som vanligt så har CarbotAnimations levererat en klockren Starcrafts video. Även om jag vanligen hatar allt som har med Zerg att göra. Så kunde jag inte låta bli att bli charmad utav "GL HF" videon. Jag menar, kolla bara hur gullig filmen är :3



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Pesadelo - Ett uber läskigt Brasilianskt skräckspel

pesadelo
Glöm allt vad Slender Man och Amnesia heter. Pesadelo är den nya skräck kungen!

Jag får nog lov att omvärdera allt som jag tror mig vetat om skräckspel. För Skyjaz (Ett litet Indie team från Brasilien) skräcktitel "Pesadelo", slår nog fan i mig precis allt som jag tidigare spelat. Faktumet är att spelet är så pass läskigt.

Att jag skulle starkt avråda ALLA med svagt hjärta, trasiga nerver osv. Att spela Pesadelo. För skrämda som fan kommer ni att bli. Det kan jag säga direkt. Och vem bättre att illustera den mäktiga skräcken i Pesadelo, än självaste Pewdiepie.

Just det, ett litet tips. Kolla inte på den här viden precis innan ni ska gå och lägga er. I sådant fall så får ni skylla er själva!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

DOOM Lost Wad - Den läskigaste Doom historian någonsin!

doom lost wad
Om ni vill veta vad han gjorde för något. Då får ni kolla på videon ;)
 
Om det är någon som kan berätta läskiga Tv-spels historier. Så är det Haunted Gaming. Och denna gången så är det Doom för hela slanten som gäller. Men det faller ju sig bara naturligt egentligen. För Doom är ju ett rätt så läskigt spel i sig.

Sure, det är inte lika läskigt nu. Som när man var liten och spelade Doom själv. Jag kommer bla ihåg att jag vart tvungen att stänga av spelet ett tag, eftersom jag tyckte att det var för läskigt vid somliga partier xD (Jag var 11år kanske). Fast Haunted Gamings Doom historia, slår nog allt som jag sett, hört och upplevt i Doom genom åren.

Så ni får kolla på egen risk!
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground

Another World - The Soundtrack

another world
Eric Chahi gjorde verkligen ett grymt bra jobb med Another world.

Jag kommer ihåg när Svenska PCG skrev något i stil med "Om du inte köper det här spelet så är du dödens lammunge!". Och spelet ifråga var/är Outcast. Vilket är ett grymt bra spel. Och jag känner samma sak för Eric Chahs odödliga plattforms klassiker "Another World" också.

Fast jag känner faktiskt ännu mer för Another World. För det spelet förändrade mig som person. För när det begav sig, så fanns det i stort sätt inget spel som kunde mäta sig med Another World. Rent grafiskt så var spelet före sin tid.

Och än idag så är jag förvånad över att spelet äns funkade på Snes och Mega Drive. Så därför hoppas jag också att ni köpt 15th Anniversary Edition utgåvan av Another World för länge sedan. För ett bättre köp än så kan ni knappast göra imo.

Det ska även nämnas att Jean-François Freitas soundtrack är makalöst jäkla bra. Så låt era öron njuta gott folk!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

De bästa grafik moddarna för Skyrim

skyrim mods
Ingen bör seriöst talat spela Skyrim utan de bästa moddarna.

Nu får väl folk tycka vad de vill. Men för min del så är det helt otänkbart att spela Skyrim utan moddar. Det skulle liksom aldrig någonsin falla mig in att spela ett omoddat Skyrim. För det vore ju som att välja bort ett bättre gratis alternativ med flit.

Kort sagt, det är bara rätt igenom korkat att strunta i moddarna. Och behändigt nog så har machinima snickrat ihop en lista över de bästa grafik moddarna för Skyrim (Det är en bra början i alla fall). Så har ni inte installerat de moddarna till Skyrim än.

Gör då det asap! För skillnaden blir/är verkligen enorm rent grafiskt.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

En helt vanlig dag hos RoosterTeeth

gavin from roosterteeth
Dagens visdomsord. Ge FAN i att stoppa ner ditt finger i hål.

Nog för att jag redan visste sedan tidigare att folket hos RoosterTeeth är så där lagom galna. Men jag visste däremot inte om att de hade/har en förvuxen 4åring som jobbar hos de. Säg hallå till Gavin, 24åringen som fastnar med sina fingrar i flaskor och hål i sitt skrivbord xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Deus Ex - Gunther Vs Paul

deus ex gunther vs paul
En utav Pauls mindre lyckade dagar som synes.

Jag får väl erkänna att det sved lite i Gamer hjärtat när jag upptäckte att jag missat Deus Ex fan filmen "Gunther Vs Paul" helt och hållet. Det till trots att jag är ett stort Deus Ex fan, samt att videon släpptes för över ett år sedan.

Men bättre sent än aldrig, som man brukar säga. Och precis som "Brocutinieable" skrev. Jag skulle också vilja se en långfilm som går i samma stuk som Gunther Vs Paul klippet. Men allt hänger på Leo (Hjärnan bakom Deus Ex fan filmen).

Och jag tycker också att Leo borde drag igång en Deus Ex Kickstarter kampanj för en Deus Ex långfilm. Eller vad säger ni själva?

"For God sakes, Leo. Do a kickstarter for a complete Deus Ex film. Please." - Brocutinieable



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Castle Story - Minecraft och Starcraft In the mix

castle story
Minecrafts överman?

Det har länge snackast om vem/vilka som ska lyckas överträffa Mojangs Minecraft. Jag har har kanske svaret på den frågan. För Sauropod Studios (En tre man stor studio från Montréal, Kanada) RTS spel "Castle Story" (Som i övrigt utvecklas i Unity 3D, och till flera olika plattformer), ser nämligen ut att vara en mix utav både Minecraft, Starcraft och Warcraft.

Givetvis så är det för tidigt att uttala sig om hur vida Castle Story äger Minecraft eller ej. Men redan nu så är det alltså det snacket som går på nätet. Men vad är det som man brukar säga nu igen? Don't believe the hypé. 

Men gillar man trailern för Castle Story. Så kan man just nu förboka spelet för 20 Dollar.
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground

Diablo 3 - Patch v1.0.8 tillgänglig via PTR

diablo 3 v108 ptr
Har man inget annat för sig, sure, why not?

Jag noterade precis att Blizzard dragit igång en PT3 (Public test realm) för den nya D3 patchen v1.0.8. Så vill man vara en utav de som testar patchen före alla andra (Samt rapportera buggar osv till Blizzard). Då vet ni vad ni har att göra framöver ;) 

robin
/Robin E
The Gaming Ground

GentleBot Hell - Den coolaste Team Fortress 2 videon?

gentlebot hell
Spy tycker inte om passiv rökning. 

Jag tror jag just skådat den bästa Team Fortress 2 videon i historien. För MisterMulluc har verkligen lyckats mer än väl med sin video "GentleBot Hell". För av alla TF2 videos jag sett så här långt.Så toppar hans video precis ALLT annat. Och ja, det är Benders röst (Roboten) från Futurama som ni hör i videon.

Så titta och njut gott folk!




robin
/Robin E
The Gaming Ground

Combit Studios jobbar på en uppföljare till River City Ransom

river city ransom
In your face!

Ja, se där ja. Undrens tid är tydligen inte förbi. Kanske finns det några utav våra läsare som minns Technōs Japans beat-em-up klassiker "River City Ransom"? Det gör i alla fall jag. Och har man någonsin ägt, eller spelat på en NES konsol.

Då känner man också garanterat till River City Ransom. Hur som helst, den Kanadensiska indieutvecklarna Combit Studios (Som även utvecklat GBA versionen utav River City Ransom) vill göra en direkt uppföljare till River City Ransom.

Och det ihop med utvecklarna Million (Som jag inte alls känner till sedan tidigare). Dock så ska vi inte ropa hej än. Det eftersom Combit Studios måste få ihop de pengarna som behövs för att utveckla River City Ransom.

Därav att de tänker starta en Kickstarter kampanj nu i sommar (Eller indiegogo). Och går det som planerat, då kan vi räkna med att se River City Ransom 2 under sommaren nästa år.

"We are delighted to see the positive response to the big news! We wanted to clarify, as there had been some interpretation in the media, that we are making an official follow-up to River City Ransom, but it will not be called “River City Ransom 2″. In addition, while we will work closely with Million Co. to ensure our game is in the spirit of the original, we are a licensee, not a partner, of Million Co. Stay tuned for more updates and art!"

Källa:
FZ



robin
/Robin E
The Gaming Ground

FIFA 13 - EA Logic

ksiolajidebt
Så här glad blir KSIOlajidebt när han ertappade sin far med att...ehrm, *host host*.

Av alla FIFA spelar jag någonsin sett och hört talas som. Så är nog utan tvekan KSIOlajidebt den galnaste spelaren i historien. Jag vet inte om han har ADHD, om han tar några droger, mediciner, eller om han bara spelar galen.

Men han är rolig som tusan att kolla på i alla fall xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Cry of Fear - Ett Svenskt indie skräckspel

cry of fear
Stundtals, så är Cry Of Fear läskigare än t.ex. Slender Man imo.

För nästan ett år sedan så skrev jag kom den svenska Half-Life modden "Cry Of Fear" (Team Psykskallar). Jag kände dock att det var dags att uppmärksamma spelet igen. I synnerlighet då Cry Of Fear nu även landat på steam.

Och då Cry Of Fear är helt gratis att ladda ner och spel. Så finns det nu ingen som helst ursäkt till att INTE ge spelet en ärlig chans. Och gillar man skräck, då kommer man att älska Cry Of Fear!

Produktbeskrivning:
"Cry of Fear is a psychological single-player and co-op horror game set in a deserted town filled with horrific creatures and nightmarish delusions. You play as a young man desperately searching for answers in the cold Scandinavian night, finding his way through the city as he slowly descends into madness. With a strong emphasis on cinematic experience, immersion and lateral thinking, players will be taken on a nightmare rollercoaster-ride through the grim streets of Fäversholm and beyond. Not everything is as it seems...

Cry of Fear originally started out as a Half-Life 1 modification, set in the same vein as the classic survival horror games of old. 4 years in the making and picking up several modding awards on the way, it is now a free, standalone game for anyone to enjoy. Beware though, it's not for the faint of heart."

Features:
- Huge single-player campaign with over 8 hours of gameplay
- Multiple endings and over 20 different unlockables to keep you playing
- Full length co-op campaign with up to 4 players
- Strong modding support with 12 custom campaigns and examples included, with requests from modding community listened to and implemented
- Terrifying and unforgettable atmosphere
- 24 different and unique weapons to choose from
- Unlockable extra campaign after beating single-player
- Original soundtrack comprises over 5 hours of haunting, melodic music



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Vy Pole - Ett Ryskt Post-Rock Metalband

vy pole
Fler än jag som tänker på S.T.A.L.K.E.R när man lyssnar på Vy Pole?

Ännu en gång så har ett nytt och lovande band tagit kontakt med mig. Denna gången så var det ett Ryskt rock/metalband från Ryssland. Vars namn lyder "Vy Pole". Givetvis så kollade jag upp bandet, då de var vänliga nog att ta kontakt med mig och allt.

Och imo, så låter de som en mix utav Grunge, U2, Radiohead och Coldplay. Samt så får jag S.T.A.L.K.E.R vibbar utav deras musik. Men hur som helst, så gillar jag Vy Pole. Då deras musik är en frisk fläkt i en annars så ensidig och mainstream musikbransch.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Retro Gamer Girl - För att Retro fortfarande är coolt

retrogamergirl
Gillar man Retro tv-spel. Då gillar man också Retro Gamer Girl.

Jag hade en rätt intressant konversation över twitter med en vis Retro Gamer Girl nu i helgen. Det hela började med att hon beklagade sig över att ingen utav hennes vänner gillar (eller vill spela) retro tv-spel. Och då kunde jag givetvis inte hålla tyst.

Så jag skrev att de uppenbarligen inte är några riktiga Gamers. För det finns ju som bekant en hel del guldkorn från förr. Grim Fandango, Fallout serien, Secret of Mana, Super Metroid, System Shock 2 mfl. Jag spelar liksom inte gamla spel för den saken skull (För att få Retro kickar).

Jag spelar de spelen för att de är grymt jäkla bra. Jag var dock väldigt tydlig med att betona att jag INTE är en sådan Gamer som hatar nya spel. Eller att jag enbart spelar gamla spel. För det är inte sant. Jag spelar ju D3 och Brutal Doom för tillfället t.ex.

Sammanfattningsvis, så kan man väl säga att jag gillar det bäst från förr, och det bästa från det som är nytt.

robin
/Robin E
The Gaming Ground

Silent Hill 4 - På 3 och en halv minut

silent hill 4 in 3 and a half minutes
Han vart eld och lågor över den här videon *trumvirvel*.

Även om Silent Hill 4 är långt ifrån den sämsta SH titeln i serien. Så anser jag att det var där som allt började gå åt helvete för serien. Kvalitén sjönk som en sten i oceanen. Och nu för tiden så känner man knappt igen SH längre.

Så jag vet e tusan om det finns något hopp för SH längre. Oh well, man får väl skratta åt eländet istället. T.ex. så tycker jag att RABtoons video "Silent Hill 4 In 3 and a half minutes". Sammanfattar SH4 riktigt bra.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Minecraft Power Hour med Ali Spagnola's Power Hour Album

minecraft power hour
Att bygga ett rymdskepp i Minecraft när man är packad, är inte alltid det lättaste xD

Det här måste vara den coolaste jäkla Minecraft videon i historien. Bara att komma på idéen att kombinera Ali Spagnola's Power Hour Album, med Minecraft. Är ju rätt igenom genialiskt genialt! För att vara exakt. Så försökte SOTMead och RedlorMC att bygga ett rymdskepp i Minecraft.

Samtidigt som de dricker ikapp till Ali Spagnola's Power Hour Album. Det gick givetvis därefter också. Men underhållande till max var/är det!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Fester Mudd Curse of the Gold - Den första episoden

Uppenbarligen så har någon/några en väldigt dålig dag.

Det känns nästan lite smått komiskt att jag upptäckte iOS spelet Fester Mudd Curse of the Gold när jag satt och läste om LucasArts och Sierras spelhistoria. Men det finns ju faktiskt en gemensam nämnare i det här fallet. Nämligen att Fester Mudd är en hyllning till den gyllene eran utav peka och klicka spel (90talet, då Sierra och LucasArts dominerade den marknaden och genren totalt).

Så gillar man den typen utav spel (Speciellt old school spelen). Då kan Fester Mudd Curse of the Gold mycket väl vara något för er. Värt att nämna är även att Fester Mudd tycks vara på G för Steam. I alla fall om det får grönt ljust via Steam Green Light vill säga.

Appbeskrivning:
"Set in the Wild West, FESTER MUDD: CURSE OF THE GOLD is a three-part comic saga of exploration, reunion, and redemption...and a love letter to the classic adventure games of the 90s!

Roused from a life of sloth to reunite with his long-lost brother in search of unimaginable riches, reluctant hero Fester Mudd somehow manages to be intrepid but cowardly, ambitious yet lazy, dimwitted but brilliant.

In Episode 1, Fester hits the trail to join his brother, Bud, in the downtrodden town of Loamsmouth. But when Bud is found to have mysteriously vanished, Fester realizes that the journey will be far longer and more treacherous than he bargained for...and he must enlist the aid of an experienced gunslinger to help him make his way through Indian territory to track down both his missing brother and the gold that awaits them both!

But gunslingers don't come cheap...and Fester must find a way to convince him to join him on the perilous quest.

This Episode sees Fester exploring Loamsmouth and surrounding territories. Along the way, he'll meet and deal with an assortment of Old West roughnecks, flim-flammers, and other larger-than-life characters...and give adventure game fans a huge blast from the past!"

Features:
- Universal build with iCloud saving!
- Lush graphics and vivid sound effects that bring the Old West to life!
- Classic adventuring interface allowing for sophisticated interactions!
- Branching dialogues!
- Dozens of classic inventory-style puzzles!
- Overhead map for quick travel between regions!
- An original soundtrack that perfectly evokes the era of Old West and Old School Adventure Games!
- Cliffhanger ending that teases the next game in the series!
- Countless jokes, gags, and tips-of-the-hat to the golden-age adventures of Sierra and LucasArts!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Hostile Takeover - Dags att ta över lite företag

hostile takeover
Fallout och X-Com. Jo ja tackar ja.

Guten morgen alla morgonpigga gamers där ute. Jag tänkte mjukstarta den här söndagen med Laserbrain Studios första kommersiella spel "Hostile Takeover". Vilket helt klart är en titel i tiden. Då handlingen har en vis verklighetsförankring.

För i en inte alltför avlägsen framtid (i Hostile Takeover), så har världsekonomin brakat ihop totalt. Och då är precis allt tillåtet. Och man antar rollen som en så kallad "Corporate assassin", en mördare som utför jobb mot betalning, kort och gott. Man kommer att få utföra allt ifrån mord på höga chefer, infiltrera företag, sno information, spränga upp kontor m.m. 

Och man ser allt i en isometrisk vy (Snett uppifrån, precis som i Fallout och X-Com). Så Hostile Takeover är verkligen en blandning utav det mesta faktiskt. För man kommer ju även att få smyga sig omkring (MGS), och utföra lönmord (Hitman).

Så är ni nyfikna på Hostile Takeover. Så kan ni ladda ner demot på spelets hemsida!

Produktbeskrivning:
"Hostile Takeover is Laserbrain Studio’s first commercial game. It takes place in a not-too-distant future devastated by a global economic crisis. In a desperate attempt to counteract this crisis, the world’s governments agreed to grant all large corporations immunity from prosecution. This was meant to free corporations from the oppressions of control and legislation but instead cast the global business world into deadly conflicts. Now, no longer inhibited by law, corporations wage war. And within this new world, a new occupation has seen the light of day: corporate assassin.


You are such an assassin. Working for whoever hires you. Killing whoever they tell you to. You will infiltrate businesses. Shoot up offices. Assassinate CEOs. No mercy. No doubts. It’s all just business.

Presented in a third-person isometric perspective, Hostile Takeover will be a throwback to classics like FalloutX-COM and Syndicate. You will sneak around office buildings and avoid security guards while using advanced equipment and cunning to take control of your environment and convince unsuspecting employees to do your bidding. All before dealing a final deadly blow to your target. As you progress through the game, new equipment will be purchasable for the money you make."



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Brutal Doom v18a - E2M2 Containment Area

brutal doom v18a the shores of hell e2m2 containment area
En bild säger mer än tusan ord. Eller något sådant.

För första gången i världshistorien. Så försökte jag mig på att prata om slumpmässigt utvalda samtalsämnen under nästan 20minuter (På engelska). När jag spelade Brutal Doom. Det gick så där imo. Jag tog upp allt ifrån Dimebag, Pantera till varför jag tycker JB suger så jäkla hårt.

Men övning ger färdighet som sagt var. Så det är bara att öva på ;) Här har ni del två utav The Shores of Hell i alla fall!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Video Game Flaws - En Resident Evil parodi

video game flaws
Komsi komsi min lilla zombie vän. Så ska du få smaka min kniv.

Resident Evil och buggar. Ja, det är ungefär som Vodka och is. Det hör liksom ihop. För det finns nog i stort sätt ingen RE titel som INTE haft en handfull dryga buggar, eller irritationsmoment (De usla kameravinklarna bla).

Givetivs så har det blivit bättre med tiden (Med några få undantag). Men de första RE spelen inhöll verkligen en hel drös jobbiga moment. Min personliga favorit var/är helt klart hur otroligt lång tid det tog för äns karaktär att vända sig om.

Och hade man en riktigt maxad otur. Så hann man aldrig med att skjuta ett skott ens, eftersom man återgår till ursprungs vinkeln, varje gång som man blir biten. Nåväl, BizarrelyFunny lyckades i alla fall göra en roliga parodi video utav det hela.

Så enjoy folks!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Angry Video Game Nerd Adventures - Första gameplay videon

angry video game nerd adventures
AVGNA är en mix utav diverse olika kända Nintendo titlar (Dåliga som bra).

Idag är verkligen glädjens dag. Eller ja, i alla fall om man är ett fan utav AVGN. För Angry Video Game Nerd Adventures har nämligen fått grönt ljust via Steam Green Light. Men det är mer. Den absolut första trailern för spelet har släppts också.

Och nog kunde man känna igen ett X antal NES, Snes och N64 spel i AVGNA alltid. Bla Castlevania, Mega Man, Silver Surfer och Barts Nightmare. Det återstår dock att se om Angry Video Game Nerd Adventures kommer att äga eller inte.

AVGN Adventures has officially been greenlit!
"Wow! What a whirlwind! Today we got the news that the game has officially been greenlit on Steam. Obviously this is a big honor and we have to thank everyone who voted "yes" to help us take the next step. We promise we're going to do our best to deliver a game that not just Nerd fans will enjoy but all fans of classic platforming games enjoy.

Just because we've been greenlit doesn't mean communication should stop. Please keep commenting and using the discussion boards. We love your feedback! Everything you've seen so far is only the tipping point - we have SO much more that we can't wait to show you guys. Stay tuned and keep commenting!

Thanks so much!"

Produktbeskrivning:
"Influenced by retro classics Mega Man and Castlevania, Angry Video Game Nerd Adventures features the AVGN and friends as they blast their way through 10 levels of fun, fast paced 2D action based on the AVGN's adventures in his online series. With multiple playable characters, power ups, cameos galore, tons of secrets and more we're making a game that all fans of video games will enjoy. 

Yes, this is the official The Angry Video Game Nerd game :)"




robin
/Robin E
The Gaming Ground

Följ Rémi Gaillard på Twitter

follow remi gaillard on twitter
Mr Gaillard In action.

YES! Äntligen så är den helgalna Fransmannen Rémi Gaillard back In biz again. För det har ju varit tyst runt honom rätt länge nu. Faktumet är att jag inte sett en enda ny videon från honom på flera månader. Men nu jäklar så är Gaillard tillbaks med styrke besked.

Och hans nya video "Follow me on Twitter", håller samma höga underhållningsnivå som hans tidigare videos xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Amiga Music - Randall - Dance Diverse 2

amiga music
Folk får tycka vad de vill. Men imo så äger Amiga musik så jäkla hårt.

Om jag kunde, så skulle jag fan i mig krama youtube användaren off1k. Varför? Undar ni kanske nu. Jo, för att han/hon laddat upp en hel drös med klockrena amiga videos. Och då främst Amiga musik. Majoriteten utav musiken har jag dessutom aldrig hört förut.

Så jag hoppas att ni kommer att uppskatta det här lika mycket som jag själv gjorde. Ni får ha en bra helg också gott folk!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Veckans webbtips - Pixel klubben 64

pixelklubben64
Pixel Klubben 64 består utav Sebbe och Mange. 

Om man vill få sig en riktigt jäkla retro flashback (Både vad det gäller film, tidningar, spel m.m.). Då kan jag varmt rekommendera er att besöka Pixel klubben 64s hemsida. Där finner man nämligen både podcasts, videos och annat gott och smått.

Trevlig läsning gott folk ;)

robin
/Robin E
The Gaming Ground

Shadowrun Returns - Matrix Environment

shadowrun returns
Som det ser ut just nu, så kommer jag att ha tillgång till en ny dator INNAN Shadowrun Returns har release.

Jag fick verkligen en bra start på helgen må jag säga. För jag hann inte mer än att öppna mailboxen imorse, så fick jag syn på en nya Shadowrun Returns uppdatering. Och denna gången så presenterade Harebrained schemes hur Matrix systemet (Samma system som även fanns/finns med i originalspelet) skulle kunna komma att se ut i Shadowrun Returns.

Och personligen så hoppas jag verkligen att Matrix systemet kommer att vara en del utav den slutgiltiga produktionen utav Shadowrun Returns. För det var/är ju hur kul som helst att hacka system i Shadowrun till Mega Drive (Ett spel i spelet, om du nu så vill).

Men vi får se, jag håller tummarna i alla fall!

"As you may have heard, our Decker gameplay has gone through a few revisions. More than a few, actually. When we began Shadowrun Returns, we knew that trying to simulate the Matrix as it works in the tabletop game would be a huge task that we couldn’t commit to. So Jordan conceived of a system where the Decker would jack in and see an overlay on top of the physical world that displayed the local area network - what computers connected to others, what they controlled, and that sort of thing. An icon representing the decker’s avatar would then traverse the overlay and do stuff at different nodes. It gave us the ability to do some Matrix puzzle gameplay on top of the tactical combat system we were developing, but when we reviewed the design with our engineers, we realized that it would be challenging to integrate into our level editor, take too long to develop as a whole, and wouldn’t be an efficient use of our budget. So we abandoned this approach and started exploring other design concepts.

The other day, I held my breath and dove past our reasonably up-to-date design document and into the repository that is our OLD STUFF, looking to see how many stabs at decking we took - at least on paper. I found five, plus a sketch, a diagram, and the beginnings of what looks to be a card game. I know there are a few more documents on local hard drives. . .

Some of these designs were written during (what some would consider) normal office hours. But most were written late at night, over weekends, and sometimes during holidays. Each was an attempt by the author to move the ball forward to make decking a satisfying experience.

Finally, this February, we got together to review several other mini-game approaches - all of which were met with silence. (FYI, Harebrained isn’t known for its silence.) That’s when Trevor looked down, shook his head, exhaled his special exhale, and said, “Look, that’s not what Shadowrun fans want. They want decking. They want the Matrix.”

We all want the Matrix.

The issue was (and is) how we integrate the idea of a decker entering the Matrix with the rest of the game AND within the boundaries of our production reality. To do it (at least close to right) it would need its own look and feel. It would need new characters and environments and interface and sounds. It would need new gameplay features for cyberdecks and programs and intrusion countermeasures and Black IC and AI.

And, and, and. All the reasons why we said we couldn’t do it. . .

But we felt like we HAD to do it. It’s as much a part of Shadowrun as spell slinging.

We worked fast. We worked longer and harder. We brought in an old friend to help. We found issues we hadn’t anticipated. We got frustrated. We kept going.

So after all that, here’s how decking works in Shadowrun Returns. Throughout much of the game, your decking skill will allow you to hack computers in the physical world and gain information others can’t. The sort of hacker stuff you’d expect.

But several times during our story, you’ll jack in and enter a node of the Matrix that looks like this:
http://youtu.be/6UZNfXWwn2I

Among the people who created our visuals for the Shadowrun Returns Matrix is Dave McCoy, the artist who created the 3D Matrix art for the VIRTUAL REALITIES book published by FASA Corp.

To be clear, runs centered around the Matrix don’t occur often and you can’t jack in whenever you want to and travel the vastness of cyberspace. Nevertheless, Matrix runs should be quite a ride.

A Decker's Matrix avatar is automatically created based on his or her "meat-world" appearance. Every three turns a decker’s avatar takes in the cyberspace equals one turn the rest of the party gets in “meat-world”. (Things moves faster in there!) While the decker’s consciousness is running around cyberspace, his body is inert in the real world and the rest of the party needs to defend him until he returns. To exit a Matrix LAN, the decker needs to leave from the same portal he entered or eject and suffer dumpshock damage to his physical body.

As the decker’s avatar navigates a Matrix LAN node, it will encounter Intrusion Countermeasures (IC) which will attack him. To fight the IC, the decker uses computer programs and deploys ESP - Expert System Programs - which are “independently operating artificial life simulations”. ESP operate under the player’s control and each has its own abilities.

The decking skill is used to derive the decker’s “to-hit” calculation and the ESP subskill determines the power of his ESPs. The decker’s cyberdeck determines how many and what level of programs can be taken into the Matrix. There are a variety of different programs for attack, defense, buffing, and debuffing. The cyberdeck is also the decker’s first line of defense - damage the decker takes is first applied to the deck which has its own equivalent of health points called IP. But Black IC or attacks from enemy deckers can damage the decker directly. Every Matrix LAN has an alarm threshold and every action the decker takes within the LAN moves him closer to that threshold. When an alarm is tripped, it might trigger the arrival of Black IC, an enemy decker, or bad things back in the meat-world.

With all the danger inherent in cyberspace, why go there? Because the Matrix LAN nodes can control things in the meat-world like doors, security cameras, automated turrets, security clearances, and even poison gasses flooding into room. And, of course, the Matrix holds the most valuable thing in the 6th world - information.

Although runs in the Matrix are rare, when you get to play one, it’s pretty cool! We hope that the work that went into it pays off for you. Plus, the work we’ve done gives you even more building blocks for you to play with when you create your own stories.

Speaking of which. . .

We’d planned to release the editor at the end of the month but the Matrix work and other issues pushed it out a bit. We'd rather give you the right thing a little later than something a little broken right away. Early Access Backers will be getting a direct mail with more details and an updated ETA for the early release ASAP.

Also, we’re setting up two forums for the Editor on shadowrun.com. One is a Q&A that our designers will respond to and the other is a general Editor forum. They’ll both be publicly visible, although Early Access Backers will be the only ones able to post questions to the devs in the Q&A forum until the game is released. We're also working on a Wiki that will document the Editor and in which you can share knowledge, tips, and tricks.

Oh, and I’ve just been tapped on the shoulder and asked to remind you that pre-orders on harebrained-schemes.com end 4/28. So let your friends know that this is the last chance they’ll have to pre-order the Collectors Edition of Shadowrun Returns and get their hands on those USB Dog Tags. Take care.

It’s time to get back to the sauna.

Mitch"



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Orion Dino Horde - Episode 1 - It´s a fine day to die

orion dino horde episode 1 its a fine day to die
Säg hallå till Mr T-Rex. Din värsta mardröm.

Jag funkar på så vis att jag ALLTID vill testa ett spel själv först, innan jag dömer ut spelet ifråga. Och så kände inför Spiral Game Studios Dino FPS spel "Orion Dino Horde" också. För rent betygsmässigt så är ju Dino Horde ingen höjdare.

Men när jag och några kompisar spelade det ihop. Så hade vi sjukt jäkla kul! Därför så uppmanar jag också folk att inte ta allt för hårt på recensioner. För imo, så bör man alltid binda sin egen åsikt. Och finns det ett demo eller liknande att ladda ner (Eller om spelet är gratis).

Då har man ju egentligen inget att förlora. I det här fallet så betalade jag dock runt 130kr för Orion Dino Horde. Men jag hade ju spelat Dino Horde tidigare. Så jag ångrar inte mitt köp. 

I vilket fall som helst, här har ni min första episod utav Orion Dino Horde!



jonas
/Jonas E
The Gaming Ground

Dinosaurs - Säg hej till familjen Sinclair

dinosaurs 
Även kallat "Dinosaurier" i Sverige.

Shit alltså, jag fick precis världens jäkla retro flashback. För "dinosaursTVshow" har nämligen laddat upp en hel del från den gamla tv-serien Dinosaurs (Dinosaurier). Jag vet inte hur många utav er som minns den serien. Men den sändes på Svensk tv i början utav 90talet (1991 - 1994, 64 episoder)).

I korta drag så handlar Dinosaurs (Som skapades utav  Jim Henson's creature shop, Bob Young och Michael Jacobs) om en dinosaurie familj (Tänk "Huset fullt", fast med Dinosaurier istället) vid namn Sinclair. Vilket består utav en rätt bråkig skara personligheter. 

Vars liv och vardag man får följa som tittar (Med allt vad det nu innebär). Hur som helst, här nedanför finner ni episod 1-5. Så enjoy!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Riddle - Gamer och Cosplayare

riddle felicia black cat
Riddle som Felicia Aka Black Cat.

Jag fick just upp ögonen för cosplay och Gamer tjejen "Riddle".Det hände av en ren slump när jag läste lite nyheter om Spider-Man. För Riddle har ju cosplayat som Felicia (Black Cat). Det är dock långt ifrån det enda hon gjort. För Riddle har hållit igång i över 12års tid nu.

Så det har ju blivit allt från Anime, Tv-spel. Ja, till och med självaste Leia från Star Wars. Så gillar ni cosplay, då tycker jag helt klart att ni ska checka In Riddles Facebook sida ;)

robin
/Robin E
The Gaming Ground

EA lägger ner en massa studios pga dålig ekonomi

popcap
Frågan är hur pass länge till PopCap äns kommer att existera som företag?

Det är nästan lite läskigt hur pass rätt jag faktiskt hade när jag skrev min artikel om spelbranschens undergång 3.0. för ett par månader sedan (Nu senast "Kommer det att bli en tredje TV-spelskrasch?"). För vad har hänt sedan dess?

Atari har gått under, THQ har stängt igen, Lucas Arts stängdes ner utav Disney, och Square Enix blöder pengar, Nintendo lika så. Och nu är det alltså dags för EA att börja skära ner på kostnaderna. Vill säga att säga upp en massa anställda.

Det ryktas nämligen om att över 2,000 anställda hos EA riskerar att få gå inom kort. Det i samband med att EA börjat stänga ner en massa studios pga en massa röda siffror i ekonomi rapporterna. Först ut (Rykte) sägs vara den Seattle baserade Pop Cap studion (Där 30 personer blir av med sina jobb).

Något som EAs vd (John Riccitiello) förklarat att det beror på sämre resultat än väntat. Jag har dock en känsla utav att det inte kommer att dras ner på några feta bonusar för de inom toppen hos EA. Just saying...

Och PopCap affären (Där EA hostade upp 1.3 Miljarder i Juli månad 2011 för studion) tycks bli en enda stor förlust affär för EAs del. Så frågan är ju hur allt det här kommer att sluta? Och kanske viktigast utav allt. Kommer Plants Vs Zombies 2 äns att bli av?
 
robin
/Robin E
The Gaming Ground

X-Com The Bureau - Jaga Aliens i Usa på 1960talet

x com the bureau
Så det vart något utav X-Com FPS spelet trots allt.

Jag förstod att det skulle bli något utav X-Com FPS spelet. För det hade lagts ner påtok för mycket krut, energi och pengar på spelet. För att man bara skulle fimpa allt. Först så hade Irrational Games hand om projektet, sedan 2K Australia.

Och runt 2010, så tog 2K Marin över hela projekt. Ett projekt som nu avtäckts som "X-Com The Bureau"(Som tydligen drivs utav Epics Unreal Engine 3). Nu är det dock inte tal om någon renodlad FPS titel längre. Nej, nu är det istället en tredjepersons action/taktik title. Som äger rum i Amerika 1962.

Och  får man iklä sig rollen som specialagenten William Carter. En agent med ett väldigt stort ansvar. Man ska nämligen skydda jorden och den mänskliga rasen till varje pris. Något som är lättare sagt än gjort.

Eftersom man måste kriga i det tysta. Ingen får veta vad man sysslar med. Dock så har man en massa olika vapen, tillbehör osv till sin hjälp. Fast Till skillnad emot sin släktning X-Com Enemy Unknown.

Så är 
The Bureau alltså inte turordningsbaserat. Utan allt utspelar sig i realtid. Så det här kan ju bli en riktigt intressant tvist. Och releasen är inte så där jätte långt borta heller.

För den 20 Augusti så är det tänkt att X-Com The Bureau ska ha release till PC, 360 och PS3.

"The Bureau's initial charter was to investigate a series of incidents that the government thought were all Soviet infiltration and maybe a precursor to a nuclear war. Turns out, those incidents were of a far more extraterrestrial origin," VP of 2K Games Product Development Alyssa Finley told us. "The Bureau has to quickly adapt from their original charter to become the kind of organization that could identify alien threats, find ways to turn the alien technology against them and cover up evidence of what happened so that the American public could go on with their lives and not go into a panic about being invaded by aliens."

"A high tide raises all boats," said Nico Bihary, senior producer at developer 2K Marin, when asked how last year's XCOM: Enemy Unknown influenced The Bureau. "There's quite a bit of familiarity between what we're doing versus what [Firaxis] is doing. What worked to our advantage, it really allowed us to put together a really compelling origin story because [Enemy Unknown] already established the current version of XCOM. It's been contextualized for us, so if we tell an origin story, people understand what we're talking about." - Nico Bihary, Publishing Producer 2K Games

Produktbeskrivning:
"The year is 1962, JFK is President and the Cold War has the nation gripped by fear - but a far more powerful and insidious enemy than communism is threatening America. Known only to a select few, a top-secret government unit called The Bureau begins investigating and concealing a series of mysterious attacks by an otherworldly enemy.

As special agent William Carter, players call the shots, pull the trigger and lead their squad in a gripping third-person tactical shooter set within a high-stakes, covert war to protect humanity. The Bureau's mission is clear - survive, adapt and overcome the enemy threat. The Bureau has been erasing the truth for decades. The time will come for the truth to be revealed."



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Dungeon Keeper - Rösten som gjorde spelet

dungen keeper
Richard Riding är = Dungeon Keeper imo.

Jag är verkligen evigt tacksam för att Subterranean Games fixade så att Richard Riding (Han som gjorde rösten åt Horny i Dungeon Keeper 1 och 2) lånat ut sin röst åt deras spel War of The Overworld. För Riding var/är verkligen det som gjorde Dungeon Keeper till Dungeon Keeper.

Det var liksom Riding som gjorde DK så ondskefullt och mörkt. Man kände ju sig verkligen som djävulen själv, när Riding droppade den ena ondskefulla kommentaren efter den andra. Jag menar, lyssna bara på karln.

Pure fu**ing evil!



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Spirit Never Dies Anime AMV - När Anime möter Metal

spirit never dies anime amv
Naruto, en riktigt bra anime serie imo. 

Trots att "Spirit Never Dies Anime AMV" videon är över 7 år gammal. Så har den inte blivit sämre med tiden. Och imo, så hör klippet till en utav de bästa mixarna utav Anime och Metal. För videon är verkligen grymt bra regisserad, och valet utav Masterplans låt "Spirit Never Dies".

Var/är verkligen genialt! Så titta och njut gott folk ;)



robin
/Robin E
The Gaming Ground

YouTubers React to Japanese Commercials - PewDiePie!

youtubers react to japanese commercials
Felix Aka PewDiePie!

Ah, Japansk reklam. Den bästa sortens reklam. Eller ja, den mest underhållande sortens reklam i alla fall. För jag överdriver nog inte när jag säger att Japan har den konstigaste, mest bisarra, och störda reklaminslagen i hela världen.

Så givetvis så var/är det ett vinnande koncept för YouTubers React to teamet. Bla så får vi skåda hur självaste PewDiePie reagerar på en handfull olika Japanska reklamklipp. Det här är humor gott folk, humor! xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Brutal Doom v18a - E2M1 Deimos Anomaly

brutal doomv18a the shores of hell e2m1 deimos anomaly
Imps som sagt var. Men motorsågen tar effektivt hand om det lilla problemet.

Efter mycket och men så fick jag äntligen tid över till att både spela Brutal Doom och testa mina nya Qpad QH 90 hörlurar (Som jag btw kommer att recensera framöver). Och jag kan säga så här mycket. Qpad QH 90 var/är värt vart enda litet öre. De är sköna att ha på sig, ljudet är kristal klart, och micken (Ljudet) är utav väldigt hög kvalité.

Och Brutal Doom då? Ptja, jag har precis börjat spela episode 2 (The shores of hell) på Black Metal. Och det är svettigt värre om jag säger så. Faktumet är att jag dog två gånger när jag spelade in bana 1. Hur som helst, här är den första episoden utav The shores of hell!
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground

Apotheon - Grekisk mytologi när den är som bäst

apotheon 
Från skaparna utav capsized och nexuiz.

Konstigt nog så läste vi nästan inget alls om Greklands historia och den Grekiska mytologin när jag gick på högstadiet. Dock så var jag så pass intresserad och nyfiken. Att jag läste om de bägge på min fritid. För det finns ju hur mycket intressant historia som helst att läsa om Grekland.

Ta bara historian om Alexander den store den store t.ex. Där finns hur mycket som helst att läsa om. Och den Grekiska mytologin är väl i stort sätt oändlig vad det gäller berättelser osv. Det var troligen också därför som jag vart nyfiken på Alientrap Games nyaste indie titel "Apotheon".

Som är ett 2d plattforms action/RPG spel, som har just ett Grekiskt mytologi tema. Apotheon tycks kunna bli ett riktigt, riktigt bra spel. Dessvärre så finns det dock inget releasedatum för spelet i dagsläget. Dock så är tanken att Apotheon ska ha release på Steam under det här året någon gång.

Produktbeskrivning:
"Apotheon is a 2D platform action-rpg set on the rich stage of ancient Greek mythology. Along with a large single player campaign in a massive open world Mount Olympus, Apotheon will include online multiplayer with deathmatch and team based gamemodes."

Music by: 
Marios Aristopoulos for the Apotheon soundtrack


Team:
Jesse McGibney - Artist / Co-designer
Lee Vermeulen - Programmer / Co-designer
Robin Arnott - Sound Design
 

robin
/Robin E
The Gaming Ground

S'mores Burger - Epic Meal Time

smores burger epic meal time
Snacka om en massiv burgare. Eller snarare, en riktig jäkla kaloribomb.

Jag vet inte om ni hört talas om webbshowen "Epic Meal Time" förut? Det hade i alla fall inte jag gjort. Hade det inte varit för O.J´s Metro 2033 video (Där han råkade få med lite reklam för Epic Meal Time utav misstag), så hade jag inte blivit nyfiken att kolla upp programmet lite närmare.

Och det skulle jag inte komma att ångra. För jag gillar ju mat. Fast i Epic Meal Time, så har man tagit det där med matlagning till helt nya nivåer xD



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Dead Island Riptide - Release Trailer

dead island riptide
Dead Island Riptide har release imorgon (Den 26 April) till PC, 360 och PS3.

Efter all hypé och en handfull skandaler (Zombie bikini statyn). Så är det nu alltså dags för Techlands Dead Island Riptide att ha release. Men redan nu så har spelet fått rätt så mediokra betyg (64.30% via gameranknings.com).

Det ska dock nämnas att betygen är väldigt blandade. Så antingen hatar, eller älskar man Dead Island Riptide (Av recensionerna att döma). Jag köper nog dock spelet ändå. Då jag vill veta hur det hela slutar.



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Tasogare Frontier - Japans kanske bästa indie team

tasogare frontier
Snacka om gulliga karaktärer och grafik :3

Jag kände inte till så där jätte mycket om det Japanska utvecklingsteamet "Tasogare Frontier" (Som främst jobbar med indiespel) ska nämnas. Och det beror nog till stor del på att de inte är så där jätte kända utanför Japansgränser.

För allt som de utvecklat så här långt (Vad jag vet) är helt och hållet på Japanska. Och majoriteten utav alla deras produktioner består utav olika slags Doujin spel. Dock, väldigt imponerande sådana. Det är i och för sig inte så där jätte konstigt.

Med tanke på att Tasogare Frontier teamet består utav en handfull riktigt talangfulla personer. Grafiker, programmerare, musiker osv. Själv så hade jag nog inte äns hört talas om Tasogare Frontier, om det inte varit för den klockrena musiken som de producerat för deras spel.

Lyssna och njut säger jag bara!

Tasogare Frontier teamet är:
Umihara Iruka - General Producer/Character Graphics/System Graphics/Script/Sound Effects
Nono Tarō - Chief Programmer
KuMa - Assistant Programmer
alphes - Character Graphics, Illustrator
Specter - Character Graphics
Hasegawa Iwashi - Character Graphics/Background Graphics
GOME - Character Graphics
JUN - Sound Effects
NKZ - Music



robin
/Robin E
The Gaming Ground

Tropes vs Women in Video Games - Anita Sarkeesian

tropes vs women in video games
Det sägs att Tropes vs Women in Video Games videon kostade 160,000 dollar att göra. Men var videon verkligen värd de pengarna?

Okej, nu lär det väl ta hus i helvete när jag väl skrivit av mig. Men då får det väl bli så. För jag har nämligen precis kollat igenom hela Anita Sarkeesian första episod utav "Tropes vs Women in Video Games". Så nu tänker jag ge min åsikt på det hela. Och ja, jag förstår hennes poäng.

Det här med sexism, och det här med att tjejer (Prinsessor osv) måste bli räddade utav manliga karaktärer. Men, och jag säger men. Anita har ju gått in stenhårt för att göra en ensidig video. Där hon bara tar upp exempel som gynnar hennes egen åsikt och vinkling.

Personligen, så tyckte/tycker jag att Tropes vs Women in Video Games kändes som en propaganda video rätt igenom. Ungefär som de gamla armé rekryterings filmerna från WWII. Och hela videon tar ju bara upp negativa exempel.

Jag menar, hon tog inte upp t.ex. Samas Aran, Oni, Aya Brea, Jade, Cate Archer, Lara Croft mfl.

Så dessvärre så anser jag att Anita Sarkeesians skjutit långt över ribban med sin video. Jag förstår vad Anita försökte att uppnå, samt vilka problem som hon försöker att belysa. Men imo, så lyckades KiteTales bra mycket bättre på den fronten med sin video "More than a Damsel in a Dress: A Response".

För det finns ju faktiskt en hel del starka, självständiga och smarta kvinnliga spelkaraktärer (Som många dessutom är huvudkaraktärer i sina egna spel). Men Anita Sarkeesian valde att utelämna den delen helt och hållet. Därför så tycker jag också att Tropes vs Women in Video Games är rätt så missvisande i sin helhet.

Vilket är väldigt synd imo, då det lagts ner så mycket tid, pengar och energi på videon. För det är ju rätt uppenbart att Anita ENBART valt att visa upp den ena sidan av myntet...Men förhoppningsvis så blir dock Anitas andra video bra mycket bättre.



robin
/Robin E
The Gaming Ground
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy