n1wzAdy

Space Battleship Yamato - Fortfarande epic wincomment_here

space battleship yamato
De som kan sin historia VET att Yamato var kronjuvelen i den Japanska flottan under WWII.

Det är svårt för mig att inte bli sentimental och få en tår i ögat när jag hör ledmotivet till animen Space Battleship Yamato, då det är en utav mina favorit anime serier. Sedan så har jag en vis förkärlek för just krigsskepp, Japan och krigshistoria.

SBY sändes på japansk tv mellan 1974 och 75, men, det går att köpa en samlingsbox med japanskt tal och engelsk text (Ni bör dock undvika den engelska versionen "Space Cruiser", då den är extremt dåligt översatt. Välj då heller den australiensiska/amerikanska version vid namn "Star Blazers" istället).

Som liten så såg jag dock på den japanska original versionen på VHS (utan engelsk dub). Jag fick flera VHS kassetter utav min far, då min han ofta var på affärer i just Japan under tidigt 80tal. Jag fick nästan alltid en present eller två ifrån Japan när min far var där. Och det var på så vis som jag upptäckte Leiji Matsumoto och Yoshinobu Nishizakis anime Space Battleship Yamato.

Som enligt mig är en anime klassiker som bör ägas utav alla seriösa anime samlare. Btw så finns det nu en live action-serie utav Space Battleship Yamato. Den började sändas i Tokyo för något år sedan.



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy