n1wzAdy

Playstation 4 har release till julen 2013?comment_here


Sony slår på stort med PS4. Det tycks som om de satsar på att bli nr 1 på hårdvaru sidan även i nästa spelgeneration.

Jag hann inte mer än att vakna kl 7:00 imorse och checka min mail. Så fick jag ett tips gällande PS4 och en hel del annat intressant gällande Soyns nästa maskin. För det första så anser jag att både Nintendo och Sony (Microsoft har inte ens hintat om någon release för deras 720 än) släpper sina maskiner påtok för tidigt.

De allra bästa spelen har ju börjat släppas till de befintliga konsolerna nu. Själv så har jag inte ens hunnit med att klara ut de spelan jag har...jag antar att jag inte är ensam om att tycka att nästa konsolgeneration släpps lite väl tidigt?

Men om vi återgår till dagens heta ämne, nämligen projekt Orbis (PS4ans tillfälliga namn). En massa rykten florerar just nu, spelsidan Kotaku påstår dock att de via en "säker" källa fått följande saker bekräftat.

Bland annat så kommer det INTE att gå att spela begangnade spel på Orbis, den kommer inte heller att vara bakåtkompatibel. Uppenbarligen så lagras data ifrån användarens blu-ray skivor så fort som man placerar den i sin Orbis, och det i sin tur är länkat till ens PSN konto.

Så det kommer inte gå att dela data, låna ut sitt spel osv (bra där Sony, verkligen...). Orbis kommer även att ha en 4K (4000p) upplösning, vilket är en 4gånger så hög upplösning som den nuvarande standarden på 1080P. Jag har sett en del bilder och filmer i 4K, så jag kan bara föreställa mig hur snygga spel man kan göra i 4K.

Det sägs även att Orbis (PS4) kommer att använda sig utav en Amd64 cpu och en Amd southern Island GPU, samt att maskin kommer att ha release lagom till julrushen 2013. Personligen så tycker jag att det tekniska aspekterna är riktigt nice, men jag gillar då INTE att Orbis inte har någon bakåtkompabilitet, eller att man inte kan spela beg spel på den.

Jag menar, när vi väl köpt ett spel, film eller whatever. Då har vi väl full rätt att sälja de? vad ska man då göra av spel som man klarat ut, tröttna på osv? nu har i och för sig Sony inte bekräftat något utav det här. Men det skulle då inte förvåna mig ett dugg om det är sant...




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy