n1wzAdy

Wii-U - Bra mycket bättre än vad folk trorcomment_here

 wii u
 Jag kör nog på en svart Wii-U konsol faktiskt. Med tanke på att det är min favorit färg näst efter röd (som min Wii är).

Jag vet inte varför, men de senaste dagarna så har mycket i mitt Gamer liv handlat om Nintendos Wii-U maskin. Jag har haft grymt givande och intressanta diskussioner med vänner och Gamer bekanta om Wii-U. Det har liksom blivit väldigt blandade känslor och åsikter kring Nintendos kommande konsol.
 
Själv så har jag blivit lite mer positiv inställd till Wii-U för var vecka som gått. Till stor del så beror det nog på att man låtit alla känslor, fakta och information sjunka ner i Gamer själen min. För innerst inne så kan jag inte förneka det faktumet att jag faktiskt är uppvuxen med Nintendo, och att de i stort sätt ALLTID levererat.
 
Och att de givit mig en enorm spelglädje år efter år Vi får ju inte heller glömma bort att folk sågade sönder Wii när den presenterades för världen också. Vi vet ju alla hur historien sedan gick. Och jag tror ingen i hela världen sammanfattat och beskrivit läget med Wii-U bättre än vad svenska Level gjort.
 
De skrev bland annat följande:
"Vem vill riskera dagens lönsamhet med morgondagens oprövade affärsrisker? Varför lag något som inte är trasigt? Kanske kan Nintendo vända hela debatten om nästa generation till sin fördel.

Redan med Wii var deras inställning att den stora massan inte skulle välja den konsol som hade den mest avancerade grafiken. Det framstod som en vågad strategi då, men idag så förstår alla vad de menade - och teorin framstår som ännu mer logisk när man blickar framåt.

Det är inte bara spelarna som slutat räkna polygoner, också spelbolagen ställer sig allt tveksammare till mer avancerad teknik. Programmeringsgurun John Carmack hävdade nyligen att en ny konsolgeneration överhuvudtaget inte behövs, eftersom de existerande maskinerna har så stor outnyttjad potential.

Samtidigt ser bolagschefer hur spelbudgeterna redan vuxit till en nivå där all försäljning under ett par miljoner exemplar är en ekonomisk katastrof.

Självklart skulle de gärna hitta ett sätt att slippa dubbla personalstyrkan och samtidigt börja om från noll med en ny konsolcykel. Med Wii-U kan Nintendo visa att det steget inte är nödvändigt.

Här finns en ny konsol med teknik som ni redan behärskar, men samtidigt med innovativa komplement som kan ta spelupplevelsen till en ny nivå. Med lite retrorik kan nästa generation bli den första där kraftfull teknik inte är en styrka, utan en svaghet." - Level
 
Jag kunde inte ha sagt eller skrivit det bättre själv. Och det sägs dessutom att Wii-U kommer att kosta runt 2000kr vid release, så det känns inte riktigt som om Nintendo är helt uträknade i nästa konsolkrig. För på pappret så kan det här vara det smartaste (eller dummaste) draget Nintendo gjort i modern tid.
 
Alltså, att vända sina tekniska begränsningar till sin fördel.



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy