n1wzAdy

Kenichi - The Mightiest Disciplecomment_here


Jag började kolla på Kenichi idag, vad ska jag säga, det är bra skit!

Ibland så lyckas man verkligen överträffa sig själv. I samband med att jag letade efter en samlingsbox för Gintama så hittade jag slutligen fram till en anime som jag aldrig hört talas om förut (kan kanske bero på att den bara sändes på tv mellan 2006-2007?). Nämligen Kenichi - The Mightiest Disciple (animen är skapad utav Hajime Kamegaki, och är baserad på mangan som Syun Matsuena gjort).

Jag är dock väldigt glad för att jag snubblade över Kenichi. För trots att jag bara hunnit kolla på två avsnitt så här långt, så är jag redan stormförtjust i serien. Det ska bli intressant att se om Kenichi kan hålla samma höga kvalité avsnitt efter avsnitt.

Kenichi är en bladning utav både fighting, humor och action. Själva handlingen kretsar runt den 16år gamla högstadie studenten Kenichi, som otruligt nog varit ett mobboffer i hela sitt liv. Allt skulle dock komma att ändras när han blir vän med en minst sagt mystisk utbytesstudent vid namn "Miu Furinji".

Därefter spinner det loss rätt rejält om jag säger så. Vill ni unna er själva ett par välförtjänta skratt, då är helt klart Kenichi något för er!




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

sv; haha, du måste vara väldans morgon söt då! :D

Om du är lik den ! ;D

Date: 2012-02-23 Time: 22:13:14 Url: http://fotokobran.se
Postat av: Anna

Sv: Åh ja, underbart gott. Så gott att karln och hans vänner mumsade i sig alla på bara någon timma. Tur man kan baka igen :'D haha. Hoppas du har en fin kväll, kram!

Date: 2012-02-24 Time: 09:52:53 Url: http://madeinjapan.nu

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy