Bliss - Markus Oljemark indiespel
Det är inte varje dag som man får syn på ett svenskt indie spel projekt på Kickstarter. Men Markus Oljemarks Bliss, är just ett sådant spel. Ett svenskt sådant alltså, därefter så är det väldigt mycket som är annorlunda med Bliss.
Man spelar nämligen som en gammal man som ligger på sin dödsbädd. Men under tiden som han dör, så reflekterar han över sitt liv. Och försöker att hitta en form utav balans i sin sinnesstämning. Bla att acceptera det som hänt i hans liv.
Kort sagt så går Bliss ut på att få den gamla mannen att vandra över till den andra sidan, utan en negativa tankar, grubbel och bekymmer i ryggsäcken. Bliss är verkligen en minst sagt intressant speltitel, med en väldigt djup handling.
Som i sin tur bidrar till att man tänker en massa filosofiska tankar. Det är väldigt mycket känslor och tankar i Bliss kan man säga. Och det gillar jag! Fast det har börjat bli lite stresspanik för spelets detl. För målet är att få ihop 1,500dollar, men just nu fattas över 1,000dollar.
Och det är bara 8 dagar kvar på klockan...så kan ni, ge då erat stöd till Bliss och Markus Oljemark!
Man spelar nämligen som en gammal man som ligger på sin dödsbädd. Men under tiden som han dör, så reflekterar han över sitt liv. Och försöker att hitta en form utav balans i sin sinnesstämning. Bla att acceptera det som hänt i hans liv.
Kort sagt så går Bliss ut på att få den gamla mannen att vandra över till den andra sidan, utan en negativa tankar, grubbel och bekymmer i ryggsäcken. Bliss är verkligen en minst sagt intressant speltitel, med en väldigt djup handling.
Som i sin tur bidrar till att man tänker en massa filosofiska tankar. Det är väldigt mycket känslor och tankar i Bliss kan man säga. Och det gillar jag! Fast det har börjat bli lite stresspanik för spelets detl. För målet är att få ihop 1,500dollar, men just nu fattas över 1,000dollar.
Och det är bara 8 dagar kvar på klockan...så kan ni, ge då erat stöd till Bliss och Markus Oljemark!
Produktbeskrivning:
"Bliss' game play revolves around timing, precision and remembering patterns. It is being developed for Windows, but a Mac and Linux version should be ready at launch or shortly after, it should run on most low end computers as well.
The game takes place in the moment of death of an old man who is not ready to meet his fate. The old man lingers in a world in between life and death where he has to find peace before he can move on. In this strange and abstract world the man has to deal with all his difficult memories and sins in order to find bliss and move on.
As the man is not ready to face death, each level represents a stage in the Kübler Ross Model (the five stages of grief, DABDA) as well as a part of his life. So for example the first stage in the five stages of grief is Denial, and as we experience the old man denying that he is dying we also visit and learn about his childhood from when before he was aware of death."
"Bliss' game play revolves around timing, precision and remembering patterns. It is being developed for Windows, but a Mac and Linux version should be ready at launch or shortly after, it should run on most low end computers as well.
The game takes place in the moment of death of an old man who is not ready to meet his fate. The old man lingers in a world in between life and death where he has to find peace before he can move on. In this strange and abstract world the man has to deal with all his difficult memories and sins in order to find bliss and move on.
As the man is not ready to face death, each level represents a stage in the Kübler Ross Model (the five stages of grief, DABDA) as well as a part of his life. So for example the first stage in the five stages of grief is Denial, and as we experience the old man denying that he is dying we also visit and learn about his childhood from when before he was aware of death."