n1wzAdy

Space Pirate Captain Herlock - The Endless Odysseycomment_here


Cobra må vara rymd pirat kungen, me Herlock är utan tvekan prinsen.

Det var ett bra tag sedan sist som jag kollade på Space Pirate Captain Herlock, men igår kväll så satta jag mig ner och kollade på ett par avsnitt utav original serien från 1978 (mangan skapades utav Leiji Matsumoto). Det vaart ett väldigt kärt återseende, då Herlock ihop med Macross och Transformers var mina tre allra första anime serier som jag såg som barn.

Kort där efter så följde Starzinger och Cobra. Men om vi håller oss vid Herlock, då mitt intresse för serien vaknat ur sin nästan 18år långa dvala så började jag gräva på nätet efter eventuella uppföljer och delykt. Mycket riktigt, sådant var fallet.

För det gjordes en uppföljare till original serien vid namn "The Endless Odyssey" år 2002, som äger rum efter efter händelserna i originalet. Då jag gillar anime, pirater, äventyr och rymdskepp så är det här rena frossan för mig. Jag innehar dessvärre inte för tillfället The Endless Odyssey boxen, men inom en väldigt snar framtid så kommer jag att göra det.

Till de som inte sett eller hört talats om Captain Herlock förut så säger jag följande, köp samlarboxen utav originalet och bänka er framför tvn i helgen. Ni komer inte att bli besvikna!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren av dagens blogg finns uppe! :) Kika in om det blev du eller anmäl dig till den nya omgången här:

http://vadfanskajagheta.se/2011/july/onsdag-dagens-blogg-3.html#comment

Date: 2011-07-20 Time: 10:09:36 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: LIENE

sv: sant:) men alltså det är att jag har massa hinder och så lägger jag ännu fler spärr på mig själv och tror att ett sätt att vara på kommer hjälpa mig.

Date: 2011-07-20 Time: 10:30:23 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: haha ja måste äta på kvällen xD vaknar ofta på natten också och är hungrig xD och äter mackor haha

Date: 2011-07-20 Time: 10:32:39 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Sara

Haha, han kommer bara ihåg min namnsdag för att han heter Fredrik och har namnsdag dagen innan :D

Date: 2011-07-20 Time: 11:09:30 Url: http://aamaziing.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy