n1wzAdy

Dead Leaves - Att tappa minnet kan leda till fängelsecomment_here


Seriens thema och grafiska stil fick mig att tänka på Viewtiful Joe och Jet Set radio.

Jag tänkte lätta lite på mitt hjärta lite innan jag skriver om Dead Leaves.

Det var rätt så tungt att gå upp ur sängen imorse och att hantera allt som hänt i Norge de senaste 2dygnen. Det känns väldigt overkligt, men samtidigt extremt obehagligt verkligt. Jag kände precis på samma sätt som när 9/11, London bombningarna och Sthlm bombningen hända förra året.

Och jag är minst sagt trött på det här. Att känna den här magkänslan att man inte är säker längre bara för att man vistas i de stor städerna. Att man inte ska kunna åka, tåg, buss, besöka större varuhus eller gå i stora folkmassor.

Jag tycker det räcker nu anser jag och nu får fan i mig samhället, politikerna osv ta tag i det här. Annars kommer det här att hända igen inom en snar framtid på flera håll.

Blir en lite jobbig övergång från sorg till glädje, men jag försökte ialla fall att muntra upp mig själv med en äldre anime serie ifrån 2004 vid namn "Dead Leaves" (Hiroyuki Imaishi). Jag upptäckte serien i samband med att jag kollade på Dominion Tank Police (det medföljde en massa trailers för andra anime serier/långfilmer).


Pandy & Retro är en minst sagt helt galen duo.

Dead Leaves är verkligen anime on heavy drugs, serien är som en mix utav Jetset Radio och Viewtiful Joe (rent grafiskt), Sam & Max humor och våldet ifrån Southpark. Handligen kretsar kring två stycken galningar (Retro och Pandy), som vaknar upp på jorden utan några som helst minnen om vilka de är eller vad de gjort i deras liv.

Efter en kupp att komma över lite mat och kläder så tar polisen Pandy och Retro och placerar de i ett fängelse (Dead Leaves) på en måne. Så mycket utav handligen består utav att bryta sig ut från fängelset och att komma ihåg sina identiteter.

Kort sagt så är det här bara för fuckt up för att INTE kolla upp närmare.

/Player X
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: EMMAS!

sv: jaha vad tråkigt :((

Date: 2011-07-24 Time: 11:03:11 Url: http://perssoneemma.blogg.se/
Postat av: LIIV - vanlig men unik

Sv: ja det är riktigt hemskt! Det blir verkligen annat när det händer saker i ens eget land och så här nära oss. Det är riktigt otäckt!

Date: 2011-07-24 Time: 12:49:00 Url: http://liivahliin.blogg.se/
Postat av: Robin

- EMMAS

Minst sagt, det är ganska jäkla obehagligt. För nu är det rätt uppenbart att det här kan hända PRECIS var som helst...



- LIIV

Man ska ju inte gå runt och vara rädd, men nu har man börjat bli så där lagom jäkla paranoid:-(

Date: 2011-07-24 Time: 14:26:19 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy