n1wzAdy

Rurouni Kenshin - Die by the swordcomment_here


I krig och kärlek så finns det inga regler. Det är jungelns lag som gäller. Och det vet Kenshin mer än väl.

Trodde söndagen skulle bli riktigt jäkla B, då vädret är minst sagt uselt. Och som vanligt så är det bara crap på tv. Så då började jag gräva på nätet efter något sebart. Jag fann då Rurouni Kenshin (nu får gärna fansen rätta mig om jag har fel), jag har precis börjat att kolla på serien.

Och vad jag förstår det som så finns det två versioner av serien och mangan. En barnvänligare version och en vuxen version (den jag kollar på), den vuxnare innehåller mycket blod och våld. Så den passade mig bäst. Ett enda avsnitt var allt jag behövde att se för att fatta att det här var min grej.

Kenshin utspelar sig i 1800talets Japan, och man får följa den unga samurajen Rurouni Kenshin som inte vill annat än att skydda folket av Japan från ondska. En uppgift som kommer att bli riktigt tung och blodig. RK serien kom som skänkt från ovan, då jag älskar Bersk (mangan är lång, men animen är skit kort).

Gillar ni Ninja Scroll, Bersk och intensiva svärdfighter, då är Rurouni Kenshin animen för dig.



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: natali

man tackar ! :D

Date: 2010-10-24 Time: 20:02:00 Url: http://natalinikola.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy