Nya Half Life måste bli läskigt

Gabe Newell, ser lite små trött ut som vanligt efter alla intervjuver.
Jag är nog inte ensam om att tycka att dom flesta fps/action spelen idag är lite tafatta på området skräck. Alltså, att man inte hoppar till som man gjorde förr (system shock 2 t.ex.). Gabe poängterar ut just precis det med följande ord.
"Games have gotten away from genuinely scaring the player," and Half-Life, whenever it deploys its next episode, needs to get back to doing just that."
I en intervju med Edge så fick Gabe frågan om hur spelväsendet mognat med sin publik under dom senaste 12åren. Han svarade att dom som skriver manuset osv för spelen inte nödvändigtvis gått i den riktningen. Spelen har inte samma impact idag som förut, anser Gabe (inte på skräck fronten ialla fall).
"I feel like we've gotten away from genuinely scaring the player more than I'd like, and it's something we need to think about, in addition to broadening the emotional palette we can draw on." - Gabe Newell Valve - CVG
På frågan vad som skrämmer valve spelarna mest så svarade Gabe så här.
"The death of their children. The fading of their own abilities."
Så vad kokar ni ihop för något Valve?
/Robin
Gaming Ground Sverige