n1wzAdy

Don't Copy That Floppy - Official Video Digitally Remasteredcomment_here

dont copy that floppy
Det som händer när man piratkopierar en diskett.

Nu tänker jag inte dra igång någon moralpredikan om piratkopiering. Men let´s face It. Piratkopieringen utav filmer, spel och musik har bara blivit värre och värre. Därav att många företag blivit mer eller mindre tvingade, att agera på egen hand (DRM *host host*).

Samtidigt så bör man ju även ha i åtanke att "alla" piratkopiering är inte utav dålig sort. Det har ju till ex visat sig rätt många laddar ner produkten/tjänsten ifråga, för att senare köpa den (När de testat på produkten/tjästen). Jag säger inte att det rättfärdigar den typen utav aktivitet eller handling.

Men så ligger det alltså till. Jag är dock själv inte fri från skuld ska nämnas. För när jag var en tonåring så kopierade man det mesta. Till mitt försvar dock, jag äger i stort sett alla de spelen jag kopierade (Då) i original idag.

Samt så bestod merparten utav backuper utav väldigt dyra spel (Rariteter). För man vill/ville ju inte slita på original skivorna/disketterna. Men ja, när allt kommer till kritan. Så gjorde jag fel (I alla fall beträffande den delen som inte rörde backup).

För piratkopieringen slår riktigt, riktigt hårt emot företagen som blir drabbade utav den, och ju mindre företaget är (Rent ekonomiskt). Desto tuffare får de att klara sig. Om jag inte minns helt fel så vart t.ex. indiespelet "World of goo" så pass hårt drabbat.

Att över 90% utav alla World of Goo kopior i världen, är rena piratkopior. Så man satt kanske och fnissade åt "Don't Copy That Floppy" låten när man var yngre. Men idag, så inser man faktiskt att videon hade en hel del poänger till trots.

Missa btw inte uppföljaren till Don't Copy That Floppy!

"Did I hear you right? Did I hear you saying that you're going to make a copy of a game without paying? Don't Copy That Floppy! Produced by SIIA (formerly SPA) in 1992."



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy