n1wzAdy

Prometheus - Från skaparen utav Alien och Blade Runnercomment_here

prometheus
Prometheus ligger just nu på 7.2/10 i betyg via Imdb.com.

Är det någon fIlmregissör som jag verkligen ser upp till och respekterar så är det Ridley Scott. För det är ytterst får fIlmregissörer som producerat så många filmer som jag tycker om som Ridley gjort. Alien, Blade Runner, Gladiator, Hannibal (för att nämna några).

Alla är gjorda utav Ridley Scott. Därför så vart jag jätte förvånad över att jag inte hört talas om hans nyaste film Prometheus (först nu då). Hur det kommer sig, har jag inte den blekaste om. Filmen hade premiär på bio förra sommaren.

Och jag kan ärligt talat inte äns minnas att jag sett eller hört någon reklam för filmen i Sverige. Så vida jag inte gått och blivit senil då. Hur som helst, jag har kollat på trailern, och jag har läst ett par recensioner. Så nu tänker jag köpa filmen och bilda min egen uppfattning om Prometheus.

För som sagt, jag gillar Alien/Aliens. Och Prometheus utspelar sig i samma universum som Alien, det är dock en fristående film. Prometheus tycks dock vara MINST lika obehaglig som den första Alien filmen.



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sara

ja det är jättesorgligt hur vargjakten går till på vissa ställen.. Bra att det uppmärksammas!

Svar: Troligen så kommer Sverige att fällas i EU domstolen framöver. För vargjakten har spårat ur imo...Ha en bra helg btw! =)
The Gaming Ground

Date: 2013-02-01 Time: 06:47:03 Url: http://geminaarts.blogg.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy