n1wzAdy

C and C Red Alert - The Soundtrackcomment_here

red alert
Westwood Studios ägde hela RTS genren under många, många år. Och när de släppte Red Alert 1996. Så var de verkligen kungarna utav RTS genren.

Om jag bara fick välja en enda strategi titel som min favorit och min personliga nr 1. Då blir det Westwoods Command and Conquer Red Alert 1 från 1996 i sådant fall. Herrejäklar vad det spelet ägde allt och alla. Det var epic från början till slut.

Fast Red Alert upphörde faktiskt aldrig att vara epic. Faktumet är att bra många människor spelar Red Alert än idag, och då även på både LAN och via internet. Jag vet e tusan om inte Red Alert faktiskt är mer populärt idag. Än vad det var då på 90talet.

Det som jag personligen tycker är lite coolt. Är att jag fortfarande har kvar alla originalboxar, afficher och annat Red Alert relaterat. Jag har till och med den där mega stora C and C Red Alert boxen (som kostar en hel del att köpa idag).

Jag måste dock säga att Red Alert troligen inte blivit en mega succé om inte Frank Klepacki gjort musiken till spelet. Eller ja, inte hade Red Alert varit sig likt iallafall. Det är ju inte för intet som Frank kallas för "Mr Command and Conquer".

Fast å andra sidan. I stort sätt all musik som Frank gjort i sin karriär så här långt. Har ju rockat riktigt hårt!
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy