n1wzAdy

Windows 8 demo previewcomment_here


Det är många frågetecken kring Win 8. Och den största frågan hos de flesta utav windows användarna är VARFÖR ska man ens välja/uppgradera till Win 8?

För bara ett par dygn sedan så kunde man ladda ner consumer-preview versionen utav Windows 8. Jag nöjde mig dock med att kolla på en video som gick igenom alla features, förbättringar osv. Men jag sitter trots det endå inne med en massa frågetecken kring Win 8.

I dagsläget så har jag en XP och en Windows 7 dator. Den ena använder jag till gamla spel, den andra jobbar jag på. Jag försöker själv att förstå vad det är som ska motivera mig att byta upp mig från Win 7 till Win 8. För precis som vanligt, så innebär en release utav ett nytt OS en mass buggar, säkerhets luckor och uteblivit stöd för både runt omkring utrustning, program och spel.

Oftast så tar det dessutom runt 1år innan de allra värsta problemen och säkerhetshålen blivit åtgärdade i en ny version utav Windows. Så jag undrar ärligt talat hur många som verkligen kommer att köpa och gå över till Win 8 på release dagen? jag har en känsla utav att Microsoft kommer att få det svårt att övertyga IT folk, gamers och företagare att ta det beslutet...

Det ryktas dessutom om att Win 8 kommer att släppas redan i oktober i år. Så det är ju inte så där värst jätte långt kvar till releasen i sådant fall. Men i och med att det bara är "rykten", så ska man givetvis ta det hela med en stor näve salt.

Själv så funderar jag över hur smidig en övergång från Win 7 till 8 är egentligen?, samt vilka fördelar man får med Win 8 över Win 7? för jag kommer att köpa en ny dator nu i sommar (Gamer burk), och då blir det Win 7 Ultimate som gäller.

Nåväl, jag håller mig uppdaterad genom de som testat betan och preview versionen utav Win 8 tills vidare. Så får jag se hurvida jag går över till Win 8 framöver eller ej.

För en komplett lista över förbättringar och nya features för Win 8, klicka här!

Windows 8 beskrivning:
"Nästa version av Windows är någonting helt nytt för PC:n. Byggd på samma stabila grund som Windows 7 möts du av det levande, snabbrörliga och alltid uppdaterade gränssnittet vi lärt känna via vårt sätt att använda smarta telefoner, pekdatorer och spel."




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy