Unity of Command - WWII Strategi ftw
Gillar man Panzer General och Close Combat, så kommar man nog att digga Unity of command också.
Jag upptäckte under dagen idag 2x2 Games turordningsbaserade WWII strategi spel Unity of command. Och som den gamla Close Combat räv och Panzer General gamer jag är, så fattade jag även så tycke för UOC. Sure, spelet är kanske inte lika avancerat och djupt som CC och PG, men i gengäld så är det betydligt lättare att komma igång.
Spelkänslan och underhållning är dessutom minst lika hög som den man finner i PG och CC. Så prislappen på runt 120kr, är helt okej imo. Ialla fall i förhållande till vad man får för pengarna. Så gillar ni strategi, så kanske ni ska ge Unity of command en chans?
Produktbeskrivning:
"Unity of Command is an innovative and refreshing operational-level wargame that covers the entire 1942/43 Stalingrad Campaign on the Eastern Front. Playable from both the Axis and Soviet perspective, it strives to recreate the strategy, the forces involved and the general tension of that crucial period in World War II.
Experience the highly fluid, enormously large battles of maneuver in a turn-based strategy setting. Take command in this mobile, back-and-forth sort of war where logistics and poor weather are often the decider, and defeat and victory are sometimes just a mile, or a day, apart."
Features:
- Easy to learn and intuitive, with fast and flowing gameplay
- Historically accurate operational-level units (Axis divisions, Soviet corps)
- 17 single player scenarios, Axis and Soviet, at the scale of 20km per hex, 4 days per turn
- Campaign mode that puts historical and what-if scenarios in strategic context
- Sophisticated weather model, with realistic per-hex weather
- Novel supply system, providing for exciting battles of encirclement and breakout
- Belligerent and aggressive AI that knows how to counterattack and threaten supply lines
- Integrated “History Mode” for after-action replays
- Multiplayer via the Internet
/Robin E
The Gaming Ground