n1wzAdy

The walking dead - Zombie terror i episod formcomment_here


Fansen går redan rampage över TWD spelet på nätet. MAn menar på att man inte vill ha något "tecknadaktigt" spel, utan ett realistiskt sådant.

Det är verkligen känsligt värre att göra spel baserad på en väldigt, väldigt uppskattad licens. Ialla fall om man bryr sig om vad fansen tycker. Jag var rätt skeptisk till Telltales val att göra ett spel baserat på The Walking Dead tv-serien och den tecknade serien (serietidningar).

Jag menar, Telltale har ju mest gjort äventyrs spel (Sam & Max, Monkey Island bla). Nu helt plötsligt ska de ha hand om ett zombie skräck licens? noll logik imo. Sedan när jag fick höra att de tänker göra TWD i episodform, samt att spelets grafik/design kommer att vara tecknadsaktig.

Då vart ialla fall jag ytterst tveksam.
Klart att man inte ska döma ut något på förhand, men låt oss vara ärliga. Det är inte så som vi vill se TWD. Dead Island var så där, L4D har jag tröttnat på för länge sedan, Resident Evil är idag ett jäkla skämt.

Så det finns gott om svängrum och utrymme för ett seriöst, realistiskt och super coolt zombie spel. Men jag vet e tusan om Telltale games The walking dead kommer att platsa in där...vi får väl hoppas att jag har fel helt enkelt. Nu i april så får vi vet hur det ligger till med det ialla fall, för då släpps den första episoden utav TWD till PS3, 360, PC, Mac och Wii.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sandra Åhfelt - Scandalbeauties !

Detsamma :D Allt bra med dig =)? Ja de är ändå sjukt onödigt. Men jag tar inte heller åt mig, men tycker ändå det är onödig tid att sitta och skriva anonyma kommentarer till folk.

Date: 2012-03-27 Time: 18:12:09 Url: http://saandriiie.blogg.se/
Postat av: kajsa

häftigt att det ska släppas i spel :)



sv: men fruktsallad och filmjölk är ju med gott! man kan ju äta våfflor året runt :D



allt är bara bra med mig, hur är det med dig då?

Date: 2012-03-27 Time: 21:00:07 Url: http://kkajsajohansson.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy