n1wzAdy

Goldeneye - Parodicomment_here

golden eye
Ett utav de allra bästa N64 spelen, och ett utav de bästa FPS spelen som någonsin gjorts.
Det måste ha känts lite som ett enda stort skämt både för Rare själva och omvärlden. När Rare tuggade vidare på Golden Eye licensen, in på slutet utav 90talet. Att göra ett spel baserat på (då) en över 2 år gammal bond film (som dessutom fick ett rätt vagt mottagande världen över), lät inte riktigt som ett genidrag.
 
Det vart inte heller bättre av att Rare fick stora problem under utvecklingsprocessen utav GoldenEye, och att de sköt upp releasen flera gånger. Jag (och säkerligen många andra med mig) ryckte mest på axlarna efter ett tag. Jag menar, åren bara gick.
 
Så mitt intresse avtog helt med tiden. Men vi vet ju alla hur den här historien slutade. Trots alla problem, tvivlare och missöden, så lyckades Rare inte bara leverera en grymt bra N64 upplevelse. Utan de revolutionerade även FPS genren i stort.
 
Spelet vart en killer-app för N64an. Och för min del så räddade GoldenEye en annars rätt så usel sommar, som bara regnade bort (ungefär som denna). Även om GoldenEye spelet försökte att framstå som super seriöst, så fanns det gott om komiska moment, scener och karaktärer.
 
Jag kände igen mig i parodi videon här nedanför om jag säger så.
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy