När helpdesk säger FAQU, FUQOF och FUQHED
Det är alltid lika drygt när det väl händer. Ännu värre blir det ju också om väntmusiken är skit, för då blir det ju olidligt!
Nu ska jag väl inte vara sådan, men jag lider faktiskt minst lika mycket med de som sitter i helpdesken. Som de som ringer in till helpdesk. För det är verkligen ett väldigt stressande och drygt jobb att sitta som support tekniker på help desk.
Ialla fall om man får tugga riktigt, ehrm, "jobbiga" kunder. Det är väl troligen därför så många bränner ut sig också troligen. Hjärnan är väl det som flippar ut först. Jag fick beskåda det på plats en gång, det var som om killen bara dog.
Rent själsligt alltså, han var helt tom i blicken. Så av personliga erfarenheter, så skulle jag säga att humor, meditation, rätt andning och en stressboll. Är livsviktig för de som sitter och jobbar som supporttekniker. Jag kunde också därför relatera och skratta åt följande video.