n1wzAdy

The Hunger Games blir spel - Girl On Firecomment_here


Med tanke på att filmen går upp på bio nu i mars, så lär Girl On Fire följa upp kort därefter.

Till och med de som vanligen inte läser eller tycker om böcker alls, gillar Suzanne Collins The Hunger Games trilogi. Och nu blir det en film baserad på den första boken också (tackvare Lionsgate studios), som dessutom går upp på bio nu redan i mars månad.

Men inte nog med det, det ska bli ett spel utav The Hunger Games också (som för tillfället enbart ser ut att komma ut till Ios). Det är inte heller vilka som helst som står bakom utvecklingen utav Girl on fire (som spelet kommer att heta). Utan det rör sig om Adam Saltsman (Dr. Dobb's Deuce, Gravity Hook, Canabalt mfl) och Danny Baranowsky (han har gjort musik till spel så som Canabalt och Meat Boy bla).

Så duon ska tillsammans forma och skapa Girl on fire, och ännu mer intressant är det att Suzanne Collins (hjärnan bakom The Hunger Games böckerna) ska få lämna feedback på Girl on fire spelet. Hur coolt är inte det på en skala 1/10 liksom?

Så nu återstår det bara att hoppas att både filmen och spelet blir riktigt bra. Annars lär det knappast bli några fler filmer eller spel baserat på The Hunger Games...




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: kajsa

sv: Haha ja!

Jag gillar verkligen inte spindlar, men ormar är inget jag är lika rädd för, men jag undviker dom somsagt helst.



okej =) jag har tagit det lugnt!

Date: 2012-02-27 Time: 19:23:36 Url: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Esmeralda<3

sv: Jag följer faktiskt inte NBA så mycket eftersom deras matcher ofta är mitt i natten men jag hejjar nog på Lakers. Chicago är också en favorit sedan har ju New york fått lite fart i bena nu när Jeremy Linn kommit. De är väl de jag tittat på;D

Ikväll kommer ju allstar matchen på repris vid 9 tror jag det är, ska nog titta på den annars snor jag tapen från min coach imorgon;D

Date: 2012-02-27 Time: 19:37:32 Url: http://esmeraldaaa.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy