n1wzAdy

Metal Gear Rising - Fansen sågarcomment_here


Så här i efterhand, så vet e tusan om det var en bra ide att Kojima lämnade över utvecklingen till Platinum Games. Med tanke på att fansen rantar redan nu...

Jag har inte ens hunnit med att klara ut alla de MGS spel som jag har liggandes (jag har samtliga titlar i serien). Men jag har trots det spelat en hel del MGS med åren. Så när jag ser Metal Gear i titel namnet, då förväntar jag mig en hel del.

Men min, och andras syn på Metal Gear skulle komma att ändras drastiskt i och med Metal Gear Rising. Som vi alla redan vet så vände ju sig Kojima till Platinum Games, eftersom Metal Gear Rising inte gick i den riktningen som han ville.

Kojima och hans medarbetare stod helt enkelt kvar på ruta 1 fortfarande, trots att MGR projektet varit igång sedan 2009. Då under namnet "Metal Gear Solid: Rising". Därför tog Kojima kontakt med Tatsuya Minami och hans Platinum games (Bayonetta, Madworld mfl) i början utav 2011.


Våldsamt innehåll är verkligen Platinum games signaturmelodi.

Därefter döptes projektet om till Metal Gear Rising, och spelet ändrades om en hel del (givetvis under det vakande ögat utav Kojima och hans team). Men MGR är inget MGS spel, och det klar gjorde man väldigt tidigt också.

MGR är en fristående titel, och har inget som helst med MGS att göra (med undantag för att några karaktärer ifrån MGS medverkar i MGR). Trots det så tog det hus i helvete hos fansen redan under E3 förra året. För precis som jag nämde tidigare, MGS fansen är troligen de mest lojala och kräsna i världen.

Därför kokar det för fullt på nätet världen över också. Själv så vet jag inte om Kojima tagit sig vatten över huvudet denna gången. Det är ett enormt risktagande som han tagit i och med MGR, något annat kan jag inte påstå.

Fansens åsikter säger väl egentligen det mesta, det räcker med att kolla vad folk skrivit på MGR trailern på youtube. Så pressen på att leverera är rätt stor på Platinum Games och Kojima om jag säger så. Samtidigt så känner jag lite så här också, MGR ger en helt ny infalsvinkel utav Metal Gear.

Låt oss bara hoppas att slutprodukten utav Metal Gear Rising blir riktigt bra.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy