n1wzAdy

De bästa tv-spels remix låtarna ever!comment_here


Ett väldigt, väldigt bra rpg spel, vars musik är utav episka proportioner. Tro det eller ej, så har jag ett nytt och inplastat ex utav TOS i min samling (PAL).

Om jag någon gång skulle ställas inför ett sådant bisarrt scenarium (måtte det inte ske!) att jag måste välja bort ett utav mina mänskliga sinnen. Alltså, smak, lukt, syn, känsel eller hörsel. Så skulle jag lugnt ialla fall INTE sålla bort hörselen.

För att kunna höra ljud och musik är ett måste för mig. Det är liksom halva mitt liv (minst) utan tvekan. Jag lyssnar liksom inte bara på musik för att det är underhållande, skönt, avslappnande osv, utan det ger mig inspiration och kreativitet.

Jag kan nog säga (utan att överdriva) att vore det inte för all musik som jag lyssnat på sedan barnsben, så hade jag nog med största sannolikhet inte varit den personen jag är idag. Därför blir jag lite så där halv sne på de som klankar ner på tv och dataspels musiken.


Jeremy Soule hör till en utav mina absoluta favorit spel kompositörer. För hans musik är fantastisk vacker!

Det var faktiskt i och med musiken i spel som jag ens började bry mig om musik. Tidigare fattade jag inte grejen med musik alls. Jag såg bara musik som bortkastat och överhypat, mer eller mindre. Faktumet är att det finns väldigt gott om tv-dataspels musik som slår precis ALLT inom musikbranschen idag.

Då inom samtliga schangrar, rock som pop, techno osv. Jag skulle kunna lista och lovorda mina favorit spel kompositörer och deras låtar hela dagen lång. Men jag kan säga så här mycket ialla fall. Ett axelplock utav de som jag gillar väldigt mycket är bla Jeremy Soule, Tommy Tallarico, Frank Klepacki och Yasunori Mitsuda.

Samtliga personer har gjort fantastisk fin, vacker och grym musik. Det är faktiskt först nu på senare år som spelmusikerna fått den respekt och cred de faktiskt förtjänar imo.

Gillar ni btw spelmusik, så tycker jag helt klart att ni ska checka in den svenska sidan spelmusik! och som grädde på mosset, så avslutar jag det här inlägget med en musikvideo, innehållandes 10st grymt bra tv-spels remix låtar.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Esmeralda<3

sv: Lång är jag absolut inte, 168cm är jag!

Jag spelar på elitnivå så jag måste väl ha någon talang:)

Date: 2012-02-28 Time: 14:43:33 Url: http://esmeraldaaa.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy