n1wzAdy

Commander Keen V 'Slick Rippin' Keen' OC ReMixcomment_here

commander keen
Jag anser fortfarande att man borde göra en remake utav Commander Keen.

Ett utav mina absolut första PC-spel var ID Softwares action/plattformsspel Commander Keen. Jag minns fortfarande hur glad jag vart när jag fick igång spelet på min första PC burk (en DX80286 Intel 33Mhzare). Jag hade aldrig äns haft en egen dator tidigare, och jag var bara 9-10år gammal då.

Så det var som om en helt ny värld öppnade sig för mig. En värld som jag dessutom kunde komma och gå i bäst det behagade mig. Man kan väl lugnt säga att jag vart som förtrollad utav det som hände på skärmen. Det låter säkert skit löjligt i de yngre läsarnas öron.

Men ha i åtanke att det inte var så jätte vanligt att en medelklassfamilj hade en PC i hemmet på det tidiga 90talet. Samt att en 286a räknades som rätt hightech på den tiden. Det var väl även då som jag började fastna för spelmusik också.

För tidigare (när jag spelade på konsol, SMS och Nes) så tänkte jag inte direkt på musiken. Men det berode ju på att musiken var väldigt primitiv på konsol. Men när jag skaffade mitt första ljudkort (Som också var Soundblasters allra första ljudkort), då började mitt intresse för spelmusik att öka en hel del.

Och det är säkerligen fler med mig som minns de sköna tonerna från Commander Keen serien? Därför så vart jag också väldigt glad när jag fann en väldigt bra remix signerad OC.

Glöm inte heller bort att ni kan köpa hela Commander Keen serien via steam!



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy