n1wzAdy

Penguin Adventure - Hideo Kojimas första spelcomment_here


Själva målet med spelet är ytterst simpelt, men ack så gulligt. Man måste komma över det gyllene äpplet för att kunna bota, och rädda sin pingvin tjej!

Det här visste jag ärligt talat faktiskt inte om. Jag läte precis att Hideo "Mr MGS" Kojimas allra första spel som han designade var MSX action/plattforms titeln Pennguin Adventure från 1986 (Konami). Det känns lite så där små lustigt att äns kunna smälta att MGS fader jobbat på en sådan titel back In the days, men sådan är faktan och verkligheten.

Jag vet inte hur många utav er som äns känner igen Penguin Adventure, men jag har spelat titeln kanske MAX 3 gånger i hela mitt liv. Jag minns hur en klasskompis berättade om en udda spelmaskin som hans far tagit hem ifrån Japan (på den tiden så visste jag inte att det var en MSX som det rörde sig om, men idag vet jag att sådant var fallet), och det första spelet jag fick testa på råkade bara vara just Penguin Adventure.


Det finns gott om fällor och hinder som man måste se upp för i Penguin Adventure. Reflexer och god timing är A och O!

Jag kommer inte ihåg exakt vilket år det här var, men det kan inte ha varit senare än max 93-94. Jag själv var ju van vid Sega Master System och Nes, så jag vart minst sagt imponerad utav 3D effekterna och den rörliga grafiken.

Men ska sanningen fram så var det alltså första gången på säkerligen minst 17års tid som jag såg gameplay ifrån Penguin Adventure idag. Personligen så tycker jag att det skulle vara rätt så kul att komma över en MXS maskin framöver, för det finns ju trots allt en hel del guldkorn till den konsolen .



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy