n1wzAdy

Doom mitt i det tropiska paradisetcomment_here


Doom som vi är vana vid att se det.

Jag just precis den kanske bästa, coolaste och roligaste spelrelaterade artikeln någonsin. Jag syftar på den som man finner i det nyaste exet utav Level, den som berör Pinball Dreams. Seriöst talat, någon borde göra en film baserat på den historian (som handlar i stort om ett väldigt ungt och svenskt Digital Illusions).

Det fick också mig att haja till och börja fundera på min egen framtid. Alla berättelser som jag hört om ID Softare, Dice, Ion Storm, Capcom osv har nästan samma röda tråd. Folk jobbade som tokar under väldigt (för det mesta) dåliga förhållanden.

Men de gjorde det för att de brann för det som de sysslade med. Man får göra stora uppoffringar för att lyckas stort, oavsätt inom vilket område det berör. Det fick mig att tänka på en rätt så passande parodi video utav Doom.

Man befinner sig i paradiset (troligen Thailand gissar jag på), men det är fullt utav demoner där. Vad jag menar är att alla dessa spelutvecklare har fått ta sig an demoner för att kunna få ett paradis fritt ifrån demoner (med demoner så menar jag givetvis ekonomiska bekymmer, att leva på nudlar 7dagar i veckan, press ifrån utgivaren, inga kreativa friheter ect ect.

Jag kan inte påstå något annat än att jag var väldigt imponerad och inspererad utav att läsa historian bakom Digital Illusions. Mer än hälften kände jag inte äns till sedan tidigare. Samtidigt så kände jag lite skam, de här killarna och tjejerna hade bra mycket sämre förhållanden och möjligheter än vad jag har nu.

Jag borde kunna leverera bra mycket mer än vad jag gjort. Men sanna mina ord, 2012 är året då saker kommer att hända kring mig. Var så så säkra, nu läggs en högre växel i, med start imorgon!

Men tills dess, njut utav lite demoner i paradiset vetja!




/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: beccis

vad tycker du om min outfit/look från i fredags? körde på rött läppstift för första gången, kolla gärna in och skriv vad du tycker :)

Date: 2011-10-30 Time: 23:25:43 Url: http://rebeccaharkonen.blogg.se/
Postat av: Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen]

Sv: Oj, haha, du hade verkligen laddat för förra året då märer jag ;) Vi har tur, har inte haft en unge här denna helgen. Här är dom dock inte så gamla som 12-16. Utan här är det lågstadiekids ;)

Date: 2011-10-30 Time: 23:44:09 Url: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Yes blodet fooooorsade absolut :) Halloween :love:

Date: 2011-10-30 Time: 23:47:52 Url: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Robin

- Annika

Haha! ooo ja evil grin ah, de var inte äldre/större än så alltså =) ja då förstår jag, man vill ju inte skrämma slag på de små liven xD



- Sandra

Blod hör ju till liksom, ungefär som hamburgebröd och kött ^^

Date: 2011-10-31 Time: 17:30:12 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy