n1wzAdy

Star Trek - Sann film magi och geek kärlekcomment_here


Star Trek vart en jätte succé på 60talet och sedan dess så har serien utvecklats och byt skepnader (i form utav flera olika sorters serier) flera gånger fram tills idag.

Jag har kollat på Star Trek nästan hela denna helgen. Jag har varit ett fan enda sedan jag såg mitt första avsnitt som liten (original serien). Själv fattar jag inte äns hur man lyckas hålla en sådan pass hög kvalité år för år, det är helt makalöst.

Varje avsnitt är typ som en långfilm mer eller mindre (som Arkiv-X typ).  För att inte tala om alla de minnesvärda karaktärerna som finns i varje Star Trek serie. Mina favorit karaktärer är utan tvekan Spock, Jonathan Archer, Tuvok och Odo.

Jag undrar just om Gene Roddenberry (Star Treks fader och skapare) visste ifrån början hur stort Star Trek skulle komma att bli? det tror jag nog ingen visste då faktiskt. Star Wars red ju på Star Treks framgångar mer eller mindre, eller ja, Star Trek underlättade ialla fall för Lucas att kunna presentera något sådant för världen.

Så för min egen del så är det givetvis ett måste att skaffa de massiva DVD samlingsboxarna inom en snar framtid. För Star Trek är seriöst talat en utav de bästa tv-serierna som någonsin gjorts!



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: mmeeli.se - tonårsliv!

sv: Haha ja :D

Date: 2011-05-21 Time: 21:53:04 Url: http://mmeeli.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy