n1wzAdy

Megadeth - Fortfarande bättre än Metallica imocomment_here


Dave är plågas fortfarande utav att han fick kicken ur Metallica för snart 30år sedan.

Jag lyssnade på en relativt ny intervju med Megadeths sångare och grundare Dave Mustaine idag. Och han har fortfarande inte släppt det där med Metallica och gått vidare. Fast det är väl å andra sidan lätt för mig att säga. Det kan nog inte känns så där vidare kul att bli kickad utav ett band som senare skulle komma att bli ett utav världens kändaste och mest framgångsrika.

Men kort efter att Dave fick kicken ur Metallica (pga sprit och drogproblem) så startade han Megadeth ihop med sin polare och bassitspelaren Dave Ellefson i L.A 1983. Dave var helt och hållet inställd på hämnd, han ville forma ett band som skulle bli både snabbare, mer aggressivt och tyngre än Metallica.

"After getting fired from Metallica, all I remember is that I wanted blood. Theirs. I wanted to be faster and heavier than them." - Dave Mustaine, Megadeth


Att se Megadeth live är verkligen den ultimata musik uplevelsen. Jag såg de live 1999 i globen, snacka om att trycket var enormt! bilden är lånad ifrån kylehatespuppies.com.

Efter att jag sett på en riktigt lång dokumentär om Dave och Megadeth så kan jag säga det att jag känner igen mig i honom, jag kan relatera tills hans ilska, hämndbegär och besvikelse. Det finns nog inget som jag inte varit med om i princip.

Folk som försökt blåsa mig på pengar, som utnyttjat mig, låstas vänner, backstabbers, ja, listan är lång. Dave har tuggat precis allt det där och mer där till (droger, sprit, kicken ur Metallica, en värdelös far m.m.). Fast ärligt talat så fattar jag inte äns varför han bryr sig om Metallica längre.

Megadeth räknas till en utav de fyra stora inom Trash Metal och de har sålt miljontals skivor, spelat världen över  och gjort flera odödliga låtar.

Personligen så anser jag dessutom att Megadeth äger Metallica (bara deras första skivor som var epic). Metallica sålde sig själva totalt efter 80talet, medans Megadeth däremot fortsatte att leverera ett tungt och aggressivt sound (det finns dock plattor som inte riktigt är typiska Megadeth skivor. T.ex "Risk").

Ta bara dears senaste platta "Endgame" t.ex det är verkligen ett typiskt Megadeth album. Med Dave Ellefson (bas),  Chris Broderick (gitarr) Shawn Drover (trummor) och Mustaine på sång så kan det inte bli annat än ett tungt sound.

Så jag hoppas innerligt att Dave kan släppa hela Metallica grejen och bara gå vidare. För jag anser att han inte har något mer att bevisa, han är redan en rockstjärna med en odödligstatus, samt en legend.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

tack, du med :D

Date: 2011-05-21 Time: 18:51:37 Url: http://matildays.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaa känns grymt att det börjar närma sig :D

Date: 2011-05-21 Time: 20:29:47 Url: http://aamaziing.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy