n1wzAdy

När screens från ett spel blir konstcomment_here


Hur det skulle se ut om demoner inrätt ditt hus.

Det har diskuterats fram och tillbaks i evigheter hur vida spel kan och är konst. Och då snackar vi inte bara om konceptbilder ifrån spel eller vackra saker ingame. Utan även om printar/screens som man tagit direkt ur spelet.

Det var något som jag kom och tänka på igår när jag gick igenom lite bilder som jag tagit direkt ifrån Jdoom. Man känner sig ibland som en digital fotograf/konstnär. Somliga bilder blir liksom väldigt bra (på gränsen till konst) andra inte.


Det vore rätt coolt att ha sådana där facklor utan för sin dörr.

Och jag kan bestämt säga, ja, tv-dataspel KAN vara konst. För per definitation så kan man ju vända på frågan. Vad är konst? behöver konst vara vackert?. Men så kom jag på att det skulle bli en väldigt djup filosofiskt fråga, som skulle ta en halv evighet att skriva ner.

Fast jag vart ärligt talat lite förvånad över att jag lyckades hittat något i Doom som kunde kvalificeras som konst. Vad tycker ni själva?

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy