n1wzAdy

Space Quest - Döden finns precis över alltcomment_here


Roger Wilco, aldrig förr har nog en huvudkaraktär dött så pass många gånger i en spelserie som Wilco.

Sierra var en gång i tiden totalt dominerande inom äventyrsgenren. Från i stortsätt 80 till slutet utav 90talet. Sedan vet vi ju alla vad som hände...men om vi håller oss kvar i deras guldera och fokuserar på deras rymdkomedi Space Quest.

Jag ska dock direkt erkänna att jag inte vart bekant med Space Quest förens runt 94-95 någon gång i och med Space Quest V: The Next Mutation. För den första delen space Quest: The Sarien Encounter, släpptes ju redan 1986. Så jag hade typ missat de 4 första delarna innan jag snubblade över del 5 (tackvare en kompis).

Men jag var ingen främling inför äventyrsgenren ska nämnas, då jag spelat Gobliins, Simon 1+2 mfl tidigare. Men, SQ var verkligen något helt annat. För mig som gillade (och fortfarande gör) liftarens guide till galaxen, så var SQ rena godis kalaset för mig.


Man var så där lagom överlycklig som liten kiddo över att få se tecknade lättklädda brudar xD

Dessvärre så skulle jag få upptäcka att döden var ett väldigt vanligt inslag i SQ serien (SSDD, Sierra Sudden Death Syndrome). Jag skämtar inte äns, döden kunde lura runt hörnet i stort sätt över allt. Därför tog man för vana att spara väldigt, väldigt ofta.

Men jag älskar verkligen hela grejen med SQ, dess sjuka humor, parodier på kända personer och rymd idioten Roger Wilco (som i sig är en enda stor parodi på allt som har med stereotypa hjältar att göra). Och jag vart riktigt glad när det släpptes en samlingsbox utav Space Quest  (Space Quest Collection, del 1-6 och alla delarna är omgjorda med VGA grafik om jag inte minns fel) år 2006.

Sjukt värt pengarna imo, om inte annat så kan man köpa samma samling via steam för 10 euro. Jag ska erkänna att jag inte hunnit med att klara så där värst jätte många SQ spel, men förhoppningsvis så kommer jag att ha mer tid framöver till det. 

Any how, köp SQ samlingen om ni tycker om humor och äventyrs spel. Ni kommer INTE att ångra er!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: EMMAS

ja ;(

Date: 2011-06-26 Time: 12:39:37 Url: http://perssoneemma.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag har faktiskt Valt EE programmet (el och energi) til gymnasiet :)

Date: 2011-06-26 Time: 13:03:52 Url: http://matildas.blogg.se/
Postat av: Robin

- EMMAS

Tråkigt...



- Matilda

Härligt =) då har du en ljusframtid (kan tolkas som en bildvits, du vet, el = ljus) att se fram emot ^^

Date: 2011-06-26 Time: 18:02:46 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy