n1wzAdy

Defcon - Världens största hacking konventcomment_here


Satan vad jag vill besöka den här mässan!

Förväxla inte huvudrubriken med spelet som innehar samma namn, nej, jag syftar på den stora hack/geek  mässan Defcon som äger rum varje år i Las Vegas Usa. Jag har komiskt nog aldrig hört talats om konventet förut, vilket i sig är rätt konstigt, med tanke på alla forum som jag är medlem på.

Any how, jag kollade upp Defcon precis och omfg, det känns som om jag hittat mitt andra hem nästan. Inte nog med att det är likasinnade som skapat konventet ifrån början (det hela startade 1993) och besöker den, jag upptäckte även att humor är en stor del utav det hela.

Ringer namnet "Melvin Guzman" (samma kille som felstavat sitt eget namn på Facebook *facepalm*) några klockor hos er? (googla) om inte så kan jag sammanfatta en väldigt rolig och sann historia för er lite kort. Melvin fick en dag en snilleblixt att bryta sig in i ett hus och sno en Mac dator. Oturligt nog för Melvin så var dess ägare en hacker och ett datorgeni.

Det hela slutade med att ägaren (hackern) till den stulna Mac datorn spårade upp tjuven Melvin efter ett par månaders tid (tjuven ifråga är btw ungefär lika smart som en encellig organism), för tjuven använde ju sig utav en hackers dator, en dator som dess ägare nu i smyg övervakar och samlar in bildbevis osv ifrån i realtid och bollar vidare till polisen.

Men för att göra en lång historia kort, hackern fick tillbaks sin mac dator och Melvin vart känd som tjuven som snodde en hackers Mac och vart pawnad xD

Jag skrattade så pass mycket att jag nästan pissade på mig och ramlade ur kontorsstolen. Det här får ni inte missa för allt wow guld i världen!

Och Defcon konventet vill jag helt klart besök i framtiden, för det tycks finns hur många sköna personligheter som helst på plats som man kan träffa på och prata med där.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. hahaha så kan man ju också tänka :D

Date: 2011-06-21 Time: 17:13:40 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Robin

- Alexandra

Givetvis ^^

Date: 2011-06-21 Time: 21:01:14 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy