n1wzAdy

Willy Beamish - Sweet childhood memoriescomment_here


Det är nog ytterst få personer i Sverige som äns kommer ihåg den här titeln längre.

Jag tror nog att de flesta ibland tänker tillbaks på hur det var när man gick i låg och mellanstadiet då och då, och av någon anledning så tycks det som om alla vid någon tidpunkt haft någon riktig sur kärring till lärare (fråga mig inte varför, men det har ALLTID varit kvinnor som varit sur/griniga osv).

Jag hade turen att få en uber träskpadda som svenskalärare på mellanstadiet, och givetvis så hatade hon killar/män, så hon särade på killar och tjejer.

Tjejer var jätte bra och allt det där, killar där emot var bara skit. Hon såg typ ut som värsta häxan, och hon var sur/grinig 24/7. Så jag skulle faktiskt inte vara så där jätte förvånad om utvecklarna (Dynamix) utav The Adventures of Willy Beamish har/hade någon i sin personal som haft en super bitch till lärare som insperationskälla när de skapde haggan Beamish.


Gnäll kärringen på bilden påminner inte lite om en vis svenska lärare som jag hade på mellanstadiet. Jag får fan gåshud när jag tänker på den slående likheten S:

Jag vet inte om ni känner till/igen äventyr/klicka & peka spelet Beamish från 1991? (ett DOS, C64 och Sega CD spel), men jag kommer ihåg det ialla fall. Spelet hjälpte mig att förbättra min engelska bland annat. Beamish var kanske inte det bästa spelet i sin genre, men som liten kiddo så underhöll det mig i flera timmar utan problem.

Fast när jag fick Simon the Sorcerer 1 i födelsedagspresent, så vart det bye bye Beamish och hello Simon.



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: FREDRIKA PERSSON

ha en bra dag!

Date: 2011-07-07 Time: 10:38:50 Url: http://frdrika.blogg.se/
Postat av: Robin

- FREDRIKA

Tack det samma du =)

Date: 2011-07-07 Time: 11:11:30 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha, det där känner jag igen! Likadant när jag gick på mellanstadiet att lärarna älskade tjejer och typ hatade killarna :P

Date: 2011-07-07 Time: 11:32:41 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Nathalie

ok:D jag var också så innan men har blivit mer o mer en tidsoptimist! haha

Date: 2011-07-07 Time: 12:51:00 Url: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sara

Dessvärre verkar det vara rätt vanligt just i det här landet :-P

Date: 2011-07-07 Time: 14:16:46 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy