n1wzAdy

Sajber besöker Japan och TGS - Retro minnencomment_here


Bla så har Nintendo tagit förvana att avslöja/avtäcka deras största hemligheter på hemmaplanen sedan gammalt.

Så var helgen slut igen och måndag slår in äns dörr och skriker "It´s work time biatch!". Men förtrösta ej, för jag har smärtlindring åt er i form utav ett retro minne ifrån 1998 någon gång. Kommer ni ihåg det svenska tv-dataspels programet "Sajber" med Filip Struwe och Lena Stübner?

Det gör jag ialla fall, jag kollade på vart enda avsnitt sedan pilotavsnittet sändes på tv 97, till det sista avsnittet 2001. Det klippet som jag letat fram handlar dock om Tokyo Game Show, zelda ocarina of time och en intervju med självaste Shiguru Miyamoto (en rätt så ung Miyamoto ska nämnas).

Dessvärre så finns ju inte Sajber längre och det känns lite ironiskt egentligen, med tanke på att de tv-dataspels program som kommit till efter Sajber inte äns varit hälften så bra. Jag vet inte, Sajber var något unikt och speciellt.

Sedan så var ju showen underhållande och kul och kolla på också, man såg liksom fram till nästa avsnitt. En sådan känsla har då ialla fall inte jag känt för något annat tv-spelsprogram förut.



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Nathalie

jo det var lite surt..fick sjukskriva mig från jobbet imorse då jag knappt kan böja på benet..haha

Date: 2011-07-04 Time: 11:25:40 Url: http://liborius.blogg.se/
Postat av: Robin

- Nathalie

Tråkigt att höra verkligen...aldrig kul med olyckor -_-

Date: 2011-07-04 Time: 13:02:57 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy