n1wzAdy

Punch Out - Kämparglöd till max!comment_here


Mike Tyson var en gång i tiden nr 1 och the champ. Han vart till och med slutbossen i Nintendos Punch-Out.

Jag vet inte varför, men jag hade ett extremt sug efter att spela Punch-Out sent igår kväll, det kan ha haft något att göra med att jag kollade på en dokumentär om Mike Tyson. Det är helt sinnes sjukt hur man kunnat gå ifrån nr 1 till en avdankad förredeting på så kort tid, samt en massa skandaler och andra tråkigheter (hans dotter dog bland annat tyvärr, hon ströps till döds på ett motionsband).

För de som inte var uppväxta på 80-90talet så var Mike Tyson the champ på den tiden (Tyson vart världsmästare 1986, 1990 och 1996), oslagbar och världens bästa boxare. Men hans karriär tog i princip lika snabbt slut som den började. När hans tränare Cus D'Amato dog 1985 så brast det för Tyson, då Cus var som en far för honom.


Dessvärre så var det här one of a kind halsduk/sjal, som såldes för över 1000kr.

Sure, Tyson vann 3st världsmästar titlar efter Cus död, men rent mentalt så var Tyson körd, lika så med hans privatliv (som stormade som aldrig förr). Men om vi återgår till själva Punch-Out, jag visste inte vem Tyson var när jag spelade Nintendos Punch-Out (från 1987) till Nes på tidigt 90tal.

Men vi vet ju alla vem som väntar än i titelmatchen, just precis, Tyson him self. Originalet är givetvis odödligt och Wii versionen är helt okej, men frågar ni mig så är det Snes versionen som jag gillar bäst (om man inte har tillgång till Arkad versionen då).

Grafiken, spelkänslan och allt är topnotch till Snes, det ska även nämnas att det var originalet som fick mig intresserad för boxning (ihop med Rocky filmerna).





/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sara

Vad studerar du? :)

Date: 2011-07-11 Time: 10:26:51 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

SV: hihi oh tack snäll du är :D

Date: 2011-07-11 Time: 10:28:09 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Robin

- Sara

Just nu studerar jag inte alls, men jag siktar in mig på högskolestudier till vintern =)



- Alexandra

Det var så lite så:-) det förtjänar du!

Date: 2011-07-11 Time: 11:12:36 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Hoppas du får en bra måndag!! :D

Date: 2011-07-11 Time: 11:36:36 Url: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sara

Inget för tillfället, men jag hoppas komma igång med högskolestudier till vintern =)



- Alexandra

Alltid tjejen :-d



- Molly

Tack det samma du ^^

Date: 2011-07-11 Time: 16:09:18 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy