n1wzAdy

Bonanza bros - Konsten att stjäla & att komma undancomment_here


Ett tämligen underhållande och nervpirrande spel.

Det vart lite utav en retro överdos igår för mig och min bror. Han hade aldrig hört talats om Segas Bonanza Bros tidigare (jag visste dock mer än väl vilka B-Bros var), han trodde typ att jag sa "Super Mario Bros" först. Men när jag väl stoppade i kassetten i min Mega Drive och spelets intro rullade igång.

Så fick B-Bros hans totala uppmärksamhet. Man spelar som de bägge bröderna Mobo och Robo som en dag får oväntat besök i deras tv-skärm medans dom kollar på sin favorit show utav en total främligen. Främlingen ber dom om att samla in en massa föremål  som han spridit ut i diverse olika byggnader.

Han vill nämligen att Mobo & Robo ska testa hans säkerhet. Och lyckas dom att få ut alla grejerna utan att åka fast, så kommer dom att få en fet belöning utav främlingen.

Handlingen är inte djupare än så, men vad tusan gör det när spelglädjen är hög och underhållningsvärdet lika så?. Bonanza Bros släpptes dock inte enbart till Mega Drive, utan till alla möjliga olika format. Så som Amiga, C64, Master System, Turbografx mfl.

Trots att B-Bros släpptes för så länge sedan som 1991 (över 20år sedan) så är dess charm fortfarande intakt, efter alla dessa år. För mig så är det en blandning utav MGS smygande, Thief stölder och lite barnvänligare Splinter Cell action.

Så yepp, har man en MD så är B-Bros ett givet val i samlingen.



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Karin

Det är ju kul så länge man gillar det men jag gillar inte konsumtionshets:) bättre chilla med sånt hehe

Hoppas du har en fin måndag:)

Date: 2011-01-17 Time: 12:48:10 Url: http://karinolofsson.se
Postat av: Sara

Jag älskade första avsnittet, speciellt med mobilinspelningen, något jag kommer börja använda mig av ;)

Jag har jobbat hela helgen, men det har varit lugnt o fint :) Du då?

Date: 2011-01-17 Time: 13:25:40 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Ackelina

Sv; har du firefox?:)

Date: 2011-01-17 Time: 14:15:14 Url: http://ackelina.webblogg.se/
Postat av: Robin

- Karin

Jag tar det chill på alla fronter dock :)



- Sara

Jag har typ bara läst och spelat tv-spel hela helge xD



- Ackelina

Alltid =)

Date: 2011-01-17 Time: 15:40:27 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy