n1wzAdy

Mario är nr 1 i mitt hjärtacomment_here


Mario är en världskändis och poppis hos dom flesta.

Till och med min kära gamla mor vet vem Super Mario är (mario är dessutom ett utav dom få spelen som hon tycker om att spela ihop med tetris och The Sims) och jag växte upp med honom (därför är det rätt komiskt att jag aldrig äns ÄGT en Nintendo maskin förrens på tidigt 2000tal).

För min del så är Super Mario mer än bara en spelkaraktär och ett spel. Det är så mycket mer för mig. Det är både barndomsminnen, gryma spelupplevelser och den där fantastiska känslan utav att man klarat av jobbiga banor och bossar.

Sedan anser jag att man mer eller mindre alltid kan förknippa Mario med kvalité (om man bortser från alla sidospel ut över original serien då). Och jag menar, super mario galaxy 1 och 2 är så grymt välgjorda så det inte är sant.

Jag tror dessutom seriöst talat att jag inte äns skulle vara den personen jag är idag om det inte vore för Mario, Shigeru Miyamoto och Koji Kondo.

Och på tal om Koji Kondo (som gjort nästan all musik för alla mario spel som någonsin gjorts), hans musik är så pass minnesvärd och klockren. Att man ALDRIG någonsin kommer att glömma bort den. Det spelar ingen roll vilken mario musik som spelas upp, jag VET att det är musik ifrån ett mario spel.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: siri skywalker

Tack så mycket! Ja, eller hur, så då kan vi ju konstatera att MMA och bigbrother har lite samma syfte ? ;)



häftig design förresten, måste visa den för min pojkvän, han skulle älska den! haha :)

Date: 2011-02-25 Time: 12:46:44 Url: http://barbiespussy.blogg.se/
Postat av: t h a i p i n n e n ♥

sv; nu fattar jag inte vad du snackar om xd

Date: 2011-02-25 Time: 15:29:31 Url: http://thaipinnen.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du får överaska din mamma med ett litet hempysslat blomsterarrangemang! :)

Date: 2011-02-25 Time: 16:15:34 Url: http://myownhome.blogg.se/
Postat av: Robin

- skywalker

Så lite så =) yeah, förutom att det är olika underhållningsformer då (en smak/åsikts sak kort sagt). Åh! tack så mycket ^^ jag la ner grymt mycket tid på bara headern. Den tog över 18timmar att göra!



Ja, han är mer än välkommen att besöka oss :)



- t h a i p i n n e n

Gäller det ior mössan, så kolla in Nalle Puh på tubben. Så kommer du att förstå vad jag menar.



- Johanna

Det låter inte som en dum ide tycker jag. Det är min mor värd tycker jag =)

Date: 2011-02-25 Time: 17:10:20 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy