n1wzAdy

SMW2 Yoshi's Island - Myspys till/för Snescomment_here


Ett MÅSTE att ha i samlingen.

Fråga mig inte varför, men sent igår kväll så vart jag sugen på Nintendos Yoshi´s Island för Snes (1995). Jag antar att jag ville komma bort från allt vad krig, död och elände heter för ett tag. Jag ska vara helt ärlig och säga att jag inte spelat Yoshi´s Island på säkert minst 15år nu.

Men det spelar egentligen ingen som helst roll, spelet är helt intakt och fortfarande lika charmigt, mysigt och underhållande. Jag vet inte om ni håller med mig, men det finns en hel del spel för just snes som verkligen har fått en slags odödlighets status.

Alltså att det inte spelar någon som helst roll hur gammalt spelet är, tidenstand har inte haft någon som helst effekt på titeln i fråga. En handfull exempel på sådana spel är t.ex Super Metroid, Chrono Trigger, hela Donkey Kong Country serien, Secret of Mana, Super Mario World 1 och just Yoshi´s Island.


Rent grafiskt så är SMW2 YI verkligen maxat. Nintendo lyckades verkligen krama ur den allra sista droppen utav kraft ur Snes enheten.

Jag har en kompis som brukar (och fortfarande) whinar och inte förstår VARFÖR jag spelar mest delens gamla spel. Svaret är väldigt enkelt. Jag spelar pärlorna från förr och de tiltalar mig oftast så många gånger mer än flera utav dom nyare titlarna som finns ute nu.

Men jag kör på gott och blandat oftast. Jag spelar en äldre titel parallellt med en ny. Så att ni inte tror att jag är helt inskränkt och har tunnelseende gentemot dom nyare spelen, för sådant är INTE fallet. I min mening så är Yoshi´s Island ett utav Shigeru Miyamotos bästa verk, och musiken som Koji Kondo gjort är excellent.

Finns det några fler Yoshis Island fan bland några utav våra läsare kanske rent utav? =)



/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: ssandraess

SV: Japp, en riktigt bra jul :) Nyåret firar jag med min pojkvän, vad ska du göra då?:)

Date: 2011-12-31 Time: 10:42:30 Url: http://ssandraess.webblogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy