n1wzAdy

Psycho fox - En galen räv på frifotcomment_here


I min mening, det bästa plattforms spelet för SMS.

Kom att tänka på det där med hela Sega Vs Nintendo grejen igår kväll. Och Segas strävan efter att hitta en maskot som skulle kunna ta sig an Mario, Sonic kom ju till först 1991. Så fram tills Megadrivens släpp och Sonics tillkomst, så Sega fumlade mer eller mindre desperat runt i mörkret efter en maskot.

Frågar man folk vem som var Master Systems Maskot så brukar folk stanna till och tänka en bra stund, eller så ser dom ut som frågetecken. En del skulle nog säga Alexx Kid, Wonderboy eller Shinobi.

Sanningen att säga är att SMS hade flera olika maskotar under sin livstid. Personligen så har jag alltid tyckt att Psycho Fox (1989, Vic Tokai) borde ha varit maskoten för Master System. Spelet var utan tvekan det bästa plattforms spelet för SMS och den var helt klart en värdig motståndare till Super Mario Bros.

Givetvis så är inte Psycho fox äns i närheten så bra som Marios spel, men det var det bästa Sega hade att visa upp innan Sonic. Som spel så är Psycho Fox helt okej, det är inte äns helt omöjligt att spelet var först med att introducera möjligheten att slå fienderna istället för att hoppa på dom (i klassisk mario stil).

Har man ett Master System så är Pscyho Fox ett måste i samlingen!



/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: maya

Oj länge sen jag ens spelade Sega.... spelade mer Nintendo flr det var ju det vi hade hemma men Sega hade ju många roliga spel också vad jag minns...=)



sv: nej att skriva dagbok är inte B men vissa tycker att det är slöseri med tid, men det är ju mitt liv. Det är ju jag som måste skriva av mig:D Det är väl kul om mina barn eller barnbarn ärver dagbökcerna, ju äldre jag blir desto mer detaljerad skriver jag men det finns vissa saker som de kanske inte vill läsa eftersom det är väldigt personligt. men är man död så kanske det inte spelar någon roll?:P

Date: 2011-12-13 Time: 22:18:19 Url: http://mayalicious.blogg.se/
Postat av: Robin

- maya

hehe, sega master system var min allra första spelkonsol också :-d jag är dock uppvuxen med både Segas och Nintendos konsoler =)



Jag skulle skriva om jag hade tid, men ett dygn har bara 24timmar, och jag sover 6-7timmar utav dygnet. Resten går bort till jobb och träning -_-

Date: 2011-12-14 Time: 15:17:33 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy