n1wzAdy

Magician - Nes spelet som ingen minnscomment_here


1990 så släpptes Eurocom Developments Magician
.

Nu tänkte jag dela med mig utav en rätt intressant upptäckt som jag just precis gjort, jag kommer till själva poängen och avslöjandet inom kort. Då jag är född på 80talet så är jag också uppfödd med NES (ihop med Sega Master System), och jag lusläste vart ENDA ex utav Nintendo Magasinet.

Jag hade stenhård koll på samtliga titlar, eller ja, det var vad jag trodde då ialla fall. Idag snubblade jag över en gömd skatt via nätet, en nes titel för att vara exakt. Men det här är minsann inte vilket Nes spel som helst som vi har att göra med här.

Det förstod jag rätt omgående efter att jag kollat på en ingame video ifrån Magician. Jag noterade direkt att spelet var väldigt detaljerat, djupt och snyggt för att vara ifrån 1990, och inte nog med det. Magician är även ett Action RPG spel.


Rent grafiskt, så imponerar Magician en hel del imo. 1990 liksom!


Vilket innebär välstrukturerade menyer med föremål, erfarenhetspoäng ect ect. Jag vart bara mer och mer förvånad ju mer jag läste om spelet. För hur tusan i Baldurs Gate, kunde jag missa den här titeln helt och hållet? för Magician vart ju släppt (som jag förstår det) i hela världen på 90talet?

Var det dålig pr eller dåliga betyg som gjorde att ingen brydde sig om spelet? eller är det en väldigt underskattad Nes skatt? hur som helst, jag MÅSTE bara spela igenom Magician och ta reda på sanningen. Musiken är btw helt jäkla underbara!



/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy