n1wzAdy

Super off road - Arkad racing till din snescomment_here


En utav Snes bästa arkad racing titlar i min mening.

Det vart lite utav en speciel kväll igår. Jag och några kompisar tog fram min gamla snes maskin och kult racing spelet Super Off road. Shit vad man spelade det som yngre, jag läste om spelet i Nintendo magazinet på tidigt 90tal och fastnade direkt för bilderna och uppläget.

Jag hann dessutom att testa på fullsize arkadversionen INNAN jag köpte snes konventeringen med samma namn. Ja, inte tusan vart jag och mina kompisar besvikna ialla fall, så mycket kan jag säga. Mycket valuta och skoj för pengarna fick man.

Flerspelar läget är dessutom riktigt jäkla guld, jag tror ärligt talat att jag aldrig i mitt liv haft så kul och skrattat så mycket som när man drog ihop ett gäng grabbar och satte sig ner med Super off road. Bara för att man låg först så betyde det inte att man skulle göra det i resten utav loppet, man hade aldrig något direkt stort försprång.

Ett enda litet misstag kunde dessutom leda till att man tappade flera placeringar i ett nafs. The Leland Corporation (utvecklarna utav Super Off Road) förtjänar verkligen all cred för den här titeln. Det ska dock nämnas att Super Off Road släpptes till alla möjliga olika fromat från 1989 till 1991 (nes, C64, GB, GG, Amiga, PC mfl).

Men i min bok så är det snes versionen som är kungen utav de alla.



/Player X
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy