n1wzAdy

Kevin Mitnick driver med dagens trendercomment_here


Världens kanske kändaste hackare, Mitnick i egen hög person.

Jag vet inte hur bekanta ni är med mr Mitnick, men inom hacker världen så är han en riktig super kändis. För de som känner till historien bakom Mitnick vet att han kom i kläm med lagens långa arm i Amerika i slutet utav 80talet efter att han hackat in i DICs dator nätverk.

Det i sin tur lede till världens cirkus kring hans mål och straff, Mitnick fick sitta av ett flera år lång fängelse straff (han fick i princip ett hårdare straff än någon som dödat en människa), och han vart anklagad för att ha orskat flera företag skador för flera miljoner dollar.

Jag har sett flera dokumentärer om Kevin och kolla på filmen Track Down (Hollywoods tolkning på Mitnick fallet, inte mycket i filmen stämmer överens med verkligheten). Jag snubblade över mr Mitnick imorse utav en ren slump, jag fick ett trevligt nyhetsbrev ifrån Bocus (jag handlar nästan alla mina böcker ifrån dom) om Mitnicks nya bok Ghost in the wires (som jag tänker beställa inom kort!).

Så jag började kolla upp vad Mitnick gjort den senaste tiden, det visade sig att han haft full rulle med både sitt företag (säkerhets konsulting), signera sin nya bok Ghost In The Wires och att ge intervjuer. Det ska även nämnas att Kevin är mycket för humor, vilket han flitigt illustrerade under en E3 intervju i år xD



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy