n1wzAdy

Pit-Fighter - Lika bajs som jag minns detcomment_here


Jag är rätt glad för att jag aldrig köpte spelet. Jag hyrde spelet till Snes, det fick räcka för mig.

Fråga mig inte varför, men sent igår kväll så fick jag för mig att kicka igång ett riktigt gammalt beat em up/fighting spel vid namn Pit-fighter (1990, för Snes, MD mfl). Jag ångrar seriöst talat att jag äns la ner tid på att leta fram kassetten i mitt skåp.

Jag gissar på att jag behållt eländet mest för att jag har en del minnen relaterat till spelet (barndomsminnen, kompisar osv). Men eftersom jag ändå tagit mig tiden att släppa fram skiten så droga jag även igång spelet.

Och ja, det är PRECIS lika uselt som jag minns det. Nästan alla bakgrunder är helt svarta, ljudeffekterna och dom uppspelade rösterna låter rent utsagt förjävligt och spelkänslan är icke närvarande. Sure, man har tre stycken karaktärer att välja mellan (Biffen och ex wrestling snubben Buzz, kickboxaren Ty och karatemästaren Kato).

Men det spelar ingen större roll ialla fall, för det är typ samma sak ialla fall. Ingen större skillnad i spelkänsla eller upplevelse. Helhetsupplevelsen blir väl inte direkt bättre utav att grafiken ser ut som skit heller.  Nu vet jag inte hur dom övriga versionerna är utav Pit-fighter, men jag tycker kontrollerna är crap också.

Jag pallade att spela Pit-Fighter i ungefär en kvart, sedan stängde jag av och spelade Final Doom istället. Någon som äns vill känna sig vid att dom spelat Pit-Fighter?



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: lovisa

sv; jaså?:D edt har jag aldrig testat!

Date: 2011-04-10 Time: 14:56:57 Url: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: HANNA

Jag med :)

Date: 2011-04-10 Time: 15:10:14 Url: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Robin

- lovisa

Ro är bra grejer som fan ;)



- HANNA

Jag tänker njuta utav värmen som aldrig förr! så mycket kan jag säga =)

Date: 2011-04-10 Time: 15:33:16 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: MELI - Musik/Frisyr/Mode/Makeup!

sv: En miljon önskningar till, att alla mådde bra i världen och att alla betedde sig bra mot varandra!

Date: 2011-04-10 Time: 16:14:55 Url: http://mmeeli.blogg.se/
Postat av: Robin

- MELI

Kunde inte ha sagt det bättre själv...allt startar med en själv och man måste börja med sig själv för att kunna påverka världen!

Date: 2011-04-10 Time: 16:45:28 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy