n1wzAdy

Konst i spel - Myten om att spel inte är konst är dödcomment_here


Fear 2 är långt ifrån det första spelet som haft konst med i själva spelet. Sedan finns det ju spel som är konst i sig.


Jag kom att tänka på en sak när jag spelade Fear 2 idag. Nämligen det ständigt återkommande ämnet hur vida spel är konst eller inte. Anledningen till att det ämnet dök upp i mitt huvud berodde nämligen på att jag fann flera tavlor i Fear 2 som var/är just konst.

Så det ger ju en helt annan vinkel på hela frågeställningen. Har man liksom med konst i ett spel och gör som jag gjort (tagit en bild), då måste väl ändå min bild ifrån spelet räknas som konst? (om bilden är snyggt tagen). Det var bara en tanke som slog mig.

Eller som i t.ex minecraft, där man kan skapa nästan precis vad som helst. Det finns fler människor som gjort konst i själva Minecraft, med dom verktygen som finns till äns förfogande.

Men vad anser ni om det här? är och kan spel vara konst eller ej?




/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sara

Ja du måste se den, den var SÅ bra!!! :)

Date: 2011-04-23 Time: 20:28:06 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sara

Will do, så fort som möjligt! =)

Date: 2011-04-23 Time: 21:57:37 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej,

Jag har ett erbjudande angående marknadsföring på din blogg.



Kontakta mig om du är intresserad.



Bästa Hälsningar,

Jessica

Date: 2011-04-27 Time: 12:40:28 Url:

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy