n1wzAdy

F.E.A.R 2 - Bättre än originalet imocomment_here


Alma...satan vad jag hatar henne. Hon dyker upp i tid och otid och skrämmer slag på än.

Nu när man har ledigt så har man äntligen fått chansen och möjligheten att ta igen allt spelande som jag tidigare inte hunnit med riktigt. Jag installerade Fear 2 på min dator (installationen slog btw Half-Life 2s super långa installation).

Jag sitter inte precis på någon super dator, så jag hade inga jätte stora förväntningar på att Fear 2 skulle rulla på smärtfritt äns med dom lägsta inställningarna. Men till min stora förvåning så kunde jag välja medium på allt utan att spelat sackade ihop totalt.


Räkna med mycket explosioner, bränder och action i Fear 2.

När väl den evighets långa installation var avslutad och klar, så kickade jag igång del 2 utav Fear. Det var rätt länge sedan som jag klarade ut ettan och ärligt talat så minns jag inte så där värst jätte mycket utav handlingen.

Jag tog inte så där värst stor notis kring handlingen i Fear 2 heller, Fear är liksom inte precis en titel som man spelar för dess handling. Det är en röjar/slakt/body count titel, handlingen finns mest där för att den ska finnas där (och den är inte så djup och avancerad heller direkt).


Äns team och en utav dom första scenerna som du kommer att se och uppleva i Fear 2.


När jag väl kom igång och fick ta över kontrollerna så kändes Fear 2 verkligen inte som första Fear. Det mest kändes annorlunda och nytt (förutom alla jäkla trånga korridorer och kontorskomplex). Grafiken har fått ett facelift, och det är ett ghost recon grafiskt interface som jag mötes utav.

Man ser liksom hela sin omgivning igenom några super hightech militär glasögon.


Vad hade ni trott? originalet var våldsamt och blodigt. Del II är inget undantag.

Jag har nu spelat Fear 2 i ungefär 2 timmar och mitt helhetsintryck så här långt är att Fear 2 är bättre än originalet. Men det är för tidigt att ge ett final utlåtande. Men so far, so good som sagt. Jag gillar effekterna fett mycket, mycket pang pang, krutstänk, explosioner och lik som far kors och tvärs.

Fast den där Alma...vilken jäkla dryg snorunge hon är. Hon kan tok glömma att jag tänker ge henne något påskägg imorn ialla fall xD

Och på tal om påsk, glad påsk på er allesammans! och stort tack för att ni läser våran blogg.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy