n1wzAdy

DKC2 - Brännande lava och arga krokodilercomment_here


Ett enda misstag räcker för att våra apvänner ska få ett dödligt het lavabad.

Innan jag äns visste vad lava var som liten så visste jag att det var något dödligt farligt. Varför? jo för att jag spelat Super Mario Bros till Nes. Sedan dess så har jag ALLTID haft en väldigt stor respekt för lava både inom spelens värld och på riktigt.

Så jag fick den där känslan i magen igår kväll när jag kommit fram till Donkey Kong Country 2s första lavabana. Timeining i ens hopp avgör precis allt, man får ingen andra chans.


Den massiva och aggresiva korokodilen fick mig att tänka på bockarna bruse. Fast med en biff till krokodil istället för troll.

När jag väl lyckats ta mig igenom det hela utan att trilla i lavan så hittade jag fram till en liten bro. Vars väg var blockerad utav en gigantisk biff till krokodil. Man får tre alternativ. 1. Betala han 15st guldmynt 2. Slåss eller 3. gå där ifrån.

Det enda alternativet som var aktuellt för mig (för stunden) var nr 3. Men jag kommer garanterat att återkomma till Arnold krokodil senare i spelet. Frågan är bara om man ska muta sig förbi honom eller om man ska få slåss mot honom?

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: N A T H A L I E n y r é n

haha okej :)

Date: 2011-04-14 Time: 18:32:56 Url: http://nathalienyren.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv: fasen va avis jag blir :D

Date: 2011-04-14 Time: 19:46:38 Url: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Sara

Haha ja jag hoppas att jag inte flyger in i en fågel :D

Date: 2011-04-14 Time: 20:55:04 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Robin

- N A T H A L I E

Yepp P:



- lovisa

Va inte det du, jag behöver någon som pushar på och jag har en långgggg väg kvar att gå för att nå dit jag vill. Blod, svett och tårar som sagt.



- Sara

Nej, speciellt inte en albatross (världens största fågel) xD

Date: 2011-04-14 Time: 21:13:07 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy