n1wzAdy

S.t.a.l.k.e.r - Kanske det sämsta slutet i ett spel sedan Crysiscomment_here


Mannen utan namn A.K.A Stalker. Hans resa efter svar och upprättelse, kommer att vara lång och smärtfull.

Efter många, många timmar så har man klarat av Stalker (kommer upp en recension inom kort). Vad ska jag säga, spelets kvalité hoppar och far genom hela spelet. Jag pratar inte bara om dom uppenbara grejerna som dum/trög A.I och buggar. Utan om det faktum att ibland så känns Stalker som en B produktion, och andra gånger känns det som om dom lyckats förmedla precis allt det inget FPS skräck spel lyckats med tidigare.

Historian kring själva utvecklingen utav stalker är ju en svettig story bara det. Så jag ger mig självaste tusan på att det antingen var/är flera olika team eller personer som gjort olika bitar utav spelet. Sedan klistrade dom ihop allt bara, i alla stress.

För det är mycket som inte är logiskt kan jag säga. Men jag  tänker inte spoila något för dom som inte spelat Stalker. Men jag kan ge ett ex. Dom sky höga halterna utav radioaktivitet t.ex. Det finns områden som är så pass dödliga, att trots att du har det bästa skyddet emot radioaktivitet så sjunkar din hälsomätare lika snabbt som fjortisar tömmer HB flaskor i parkerna.


Hoppas verkligen att expansionen "Clear Sky" är bättre balanserad än orginalet.

Kommer till själva poängen nu. Du själv tar ena anti strålnings sprutan efter den andra på löpande band, medans fienderna lugnt och sansat vankar fram och tillbaka i skiten (dom verkar inte äns ta skada utav strålningen?). Dom har inte äns dom bästa skydden och skulle man utgå ifrån hur snabbt man själv dör, trots allt skydd osv. Så borde fiendena falla ihop efter bara någon minut.

Som jag nämde så är det en ytterst ojämn spelkänsla. Somliga uppdrag suckar man sig bara igenom, medans andra känns som om det vore något hämtat från the best of X-files, typ. Men mer om det i recensionen.

Själva slutet som sakt var, omfg...jag trodde Crysis tog hem priset för sämsta slutet i ett spel. Men nej, Stalker tog just precis den platsen. För mig som spelare kändes det ungefär som om man blivit blåst på allt vad förklaringar och belöningar heter.

Slutet är helt jäkla ologiskt till att börja med och för det andra så är spelet verkligen slut när man tagit sig fram till personen som sitter på alla svaren. Eftertexterna börjar rulla, sedan är det slut. Skit kul liksom, jag hann inte äns testa alla dom vapen jag plockat på mig, och det fanns uppdrag som jag inte äns hade slutfört.

Så ett tips, ska ni spela stalker. Se då för fan till att göra alla sidouppdrag osv INNAN ni ger er på att söka upp den mystiska mannen, som vet allt och lite till. Får se hur Clear Sky expansionen ter sig på dom punkterna jag tagit upp och klagat på.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Emmy

sv: Ja eller hur.. Eller ännu värre om man tar ego bilder och tappar den i toan ;-)

Date: 2010-09-30 Time: 16:02:20 Url: http://emmymarie.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy