n1wzAdy

Stalker dag 13 - Attack mot betongjungelns hjärtacomment_here


Jag gick med ett team legoknektar för att öka mina chancer att ta mig levande genom staden.

Vilken lyckans ost jag är. Inte nog med att jag fått det hjärte värmande uppdraget att rensa ut en hel stad ifrån banditer, fientlig militär och rebeler. Jag har även fått nöjet att kräla igenom dom riktigt farliga zonerna med höga doser strålning. Allt på jakten efter en man som påstår sig veta en del om både det ena och det andra.


Den här snubben var ett riktigt jävla pain in the ass. Då han hade ett snipergevär och smög omkring i skuggorna. När han var i livet vill säga.

Man började ana att något inte riktigt stod rätt till när det var så pass tyst att man kunde höra sig själv tänka. Det var rätt uppenbart att våra fiender väntade på oss att gå i deras fälla, ett bakhåll. Till slut så bröts tystnaden och eldmyningar kunde skådas från flera fönster.

Nog kände jag mig lyckligt lottad alltid. Ungefär 5.39mm lottad, där samtliga kulor hade mitt namn inristat vid kulspetsen.


Staden må vara död till utseendet. Men dess innehåll är högst levande, aktiva och väldigt dödliga. Man hör ekande skottlossningar över hela staden konstant.

Varje cm framåt har varit en kamp mellan liv och död. Nu förstår jag vilket helvete soldaterna i Irak måste ha haft det. Fientlig eld kan kom ifrån vilka vinklar som helst, när man minst annar det. Och så hög dödlig strålning på det. Centralt i staden så fann jag en nedskjuten rysk stridshelikopter (kom att tänka på filmen Black Hawk down).

Mitt helvete skulle givetvis inte slut här. Flera ryska attack helikoptrar har kommit in i zonen (tänk half life 1, så är du nära). Dom skjuter på precis ALLT som rör sig. Och det kommer att ske någon slags farlig zon förändring inom T minus 5minuter (så kallad "zone blowout", vilket är något väldigt, väldigt negativt för min hälsa).

Tror jag ska klaga till mitt fack om jag kommer tillbaka helskinnad från det här uppdraget. Om inte annat så kanske jag har en och annan sak att ta upp med mitt försäkringsbolag.

Over and out!

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy