n1wzAdy

Commodore 64 musikcomment_here


You want old school? then you get old school!

Kanske ingen som minns eller kommer ihåg det tyska techno bandet "Zombie nation" och deras låt kernkraft 400?. Vart ett helvetes liv när det kom fram att dom snott Johnathan Wittaker´s arbete rättav, mer eller mindre. Lyssna bara på musiken från C64 spelet Lazy Jones. Hör ni några likheter?.

Vet inte om det vart någon stämning eller liknande. Men det fick mig att börja fundera över hur pass många som egentligen snor musik rättav från gamla låtar och crediterar dom som sina egna skapelser?. Värt en tankeställare kanske.

Det är inte cool att rippa någon annans verk och använda det som sitt eget material. Att göra en cover eller tribut med allt vad credits till upphovsmännen/kvinnorna heter är dock helt allright i min mening. Då är det ju en ren hyllning till sina idioler som det handlar om.

Men tjänar man pengar på andras verk och sätter sitt namn på det, då förtjänar man en hadouken! i pungen. Några likasinnade där ute?



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: c

jaaa helt rätt

Date: 2010-09-21 Time: 17:03:26 Url: http://ciiiiz.blogg.se/
Postat av: MATILDA

Du skulle inte vilja vara jättegullig och lägga en (eller några) röster på mig i en tävling på kanal5.se ? :D

Det är en tävling om sveriges nästa modebloggare och jag hade blivit så glad om du ville rösta på mig!



Länken har du här http://kanal5.se/web/guest/mode/bloggjakt



Rösta sedan på Life by Matilda och du är klar ! =)

Date: 2010-09-21 Time: 17:37:33 Url: http://lbm.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: jag tycker det var bra siffror i mitt skolval, om man bortser från att så många rösta på SD :S Men klart att rödgröna borde vunnit riktiga valet, så jag är mer än nöjd med hur eleverna i min skola tycker :)

Date: 2010-09-21 Time: 18:30:32 Url: http://annaanstensen.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy