n1wzAdy

Landstalker - Ett utav dom bästa RPG spelen för MDcomment_here


Mycket monster och svärd svingande blir det i Landstalker.

Shining Force i alla ära, men det fanns faktist en annan titel som var minst lika intressant och underhållande. Nämligen Climax Entertainments action/RPG lir Landstalker från 1993. Jag hyrde spelet ihop med gäng kompisar runt 1995 någon gång, och jag tror inte att det var något spel som vi någonsin hyrde om så många gånger som Landstalker (tills att min morbror faktist köpte spelet haha, så vi kunde spela det hos han istället).

Det skulle ha gjorts en remake för PSP, men det lades ner. Men spelet släpptes ialla fall till Wii via wiiware år 2007. Fast precis som i dom flesta andra fallen så föredrar jag att äga originalet med box och allt.  Jag inser redan nu att jag förr eller senare måste skaffa en massa hyllor plus utrymme för allt haha.

Men det är det fan i mig värt. Kommer att ha rena tv-dataspels musseumet om ett par år. Musiken i Landstalker är btw gjord utav Motoaki Takenouchi san (E.V.O Snes, Shining Wisdom Saturn bla).

Har inte spelat Landstalker sedan 1995 dock, kanske dags att damma av spelet och återuppleva barndomen?



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy