n1wzAdy

Alf - Utomjordningen som äter kattercomment_here


ALF tyckte om att svara och använda familjen Tanners telefon, så fort som han fick chansen.

När en utomjording krashlandar i familjen Tanners garage, så vänds hela deras vardag upp och ner. Den håriga utomjording ALF är strandsatt på jorden tills att han kan komma på ett sätta att komma hem. ALF sändes på tv från 86 till 1990 (102 episoder) och vart en riktig kult serie.

Kommer ihåg när jag såg pilot avsnittet som liten. Hade aldrig sett något liknande förut. En utomjording som både skämtar, jäklas med familjens katt och hittar på diverse olika knäppa idéer. Alfs aptit verkar dessutom aldrig upphöra, han är ständigt på jakt efter mat (ungefär som min mellan bror Adde).


Alltid tyckt att radio shower nu mera är rätt B, ALF fixade biffen bättre back in the days.

Det kom även en animerad serie baserad på Alfs universum också. Den har jag dock dessvärre inget större minne utav, tror den gick på Tv1000 på slutet utav 80talet (suck, allt var tusan i mig bättre förr). Vet inte om det bara är jag, men det verkar i princip som om tvserierna hade bättre kvalité förr.

Idag handlar ju fan nästan allt om krig, elände, död, sprit/droger, sex osv. En sak vet jag ialla fall, barnprogrammen från 80-90 talet ägde allt och alla.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Cissi

diom är underbara! :)

Date: 2010-10-27 Time: 21:18:36 Url: http://cviklund.blogg.se/
Postat av: emmys bloggkalas

så sant! jag själv tar åt mig allt alla skriver typ, jag måste verkligen skärpa mig på den fronten ;O

Date: 2010-10-27 Time: 21:33:13 Url: http://jonesochgiftet.blogg.se/
Postat av: Aficionadon

ALF är en underbar snubbe! Återupplev dina barndomsminnen genom att köpa serien på DVD, det gjorde jag för sex år sedan! Tyskarna har samtliga oklippta säsonger till salu.

Date: 2011-04-04 Time: 18:14:46 Url: http://aficionadon.blogg.se/
Postat av: Robin

- emmys

Det bästa man kan göra är att ignorera allt sånt nonsens, idioter finns det alltid med idiotiska kommentarer.



- Aficionadon

Fan vad nice, jag det vore inte helt fel faktiskt. Jag var då inte så gammal när serien gick på tv. 7-9år kanske =)

Date: 2011-04-04 Time: 20:46:06 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy