n1wzAdy

Wizards & Warriors I-IIIcomment_here


Hur man gör en cool öppnningsbild för ett spel.

Nu lär nog en hel del NES fans jubla, då jag valt att skriva om W&W 1-3. En sak är jag dock lite fundersam över, eller snarare två. Så någon som vet bättre får gärna kommentera. Jag är rätt säker på att jag sätt W&W spelen för andra format än Nes, samt att jag sett en samlingsbox med alla tre spelen för nes.

Men jag vet inte om det stämmer, så om någon läsare vet vad som gäller. Speak up please. Nu, åter till en riktigt klassisk serie. Första W&W utvecklades utav Rare och släpptes 1987 till nes.

Hur ska jag beskriva spelet på enklast sätt. Det är en mix utav action och plattformshoppande (en annan form utav Ghost & Goblins typ), där man spelar som hjälten Kuros. Givetvis så måste man rädda en princessa som blivit kidnappade utav en ondskefull trollkarl. Vad annars?

Men bortser man från den ganska uppenbara handlingen, så är spelet great. Stort underhållningsvärd och svårighetsgraden var mellan svårt och normal, om jag inte minns fel.

W&W 2 (Zippo games, inte rare) dom som släpptes 1987 spinner vidare på samma koncept som första delen. Dock är grafiken bättre och speluppläget har ändrats lite. Sista delen i serien släpptes 1992 (Zippo Games även den här gången). W&W 3 kommer jag dessvärre inte ihåg så mycket utav, då jag bara hyrde spelet vid något tillfälle. Sedan fastnade jag mer och mer för pcspels världen.

Men dom två första spelen är riktigt, riktigt bra. Men dom är också väldigt underskattade. Det är typ ingen som äns hört talas om dom. Så vida man inte är en riktig hardcore gamer då. Finns det en samlingsbox så skulle jag vilja köpa den, with no doubt.





/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: josefine

sv; ah :)

Date: 2010-11-24 Time: 12:06:12 Url: http://osin.blogg.se/
Postat av: Laila

mysigt med julafton :)

Date: 2010-11-24 Time: 12:47:22 Url: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Robin

- Laila

Yepp, och det ser ut som julafton utanför mitt hus också. Så nu kan jag till och med åka skidor P:

Date: 2010-11-24 Time: 20:26:42 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy