n1wzAdy

Steelseries 5H V2 - Hörlurarcomment_here


Dom må vara sköna för dina öron och leverera ett bra ljud i spel. Men hållbarheten och kvalitén är inte godkänd.

Mina gamla Steelseries 4H gick sönder för ungefär två veckor sedan. Höger hörlur hade pajat helt. Så jag började leta efter ett par nya hörlurar i den stora hörlurs jungeln. Det vart till slut Steelseries 5H V2, för runt 700kr. Man förväntar sig att få ganska bra hörlurar för det priset.

Men jag har märkt att Steelseries inte levererar någon högre kvalité på sina hörlurar precis. Dom tål inte mycket kan jag säga, det räcker med ett tapp i golvet eller att man bara råkar komma åt dom lite lätt. Så kan ljudet bli helt konstigt. Det är samma sak med volymkontrollen och hörlurssladden.

Jag borde nog ha lagt mer notis vid kommentarerna från andra personer som köpt hörlurarna tidigare. Folk har haft ett jäkla strul med i stort sätt var enda model i Steelseries serien. Det fanns personer som fått lämna in 1-3par hörlurar för att dom gått sönder efter bara någon vecka.

Det känns ärligt talat som om Steelseries säljer billigt krafs till överpriser tyvärr. Det ska dock nämnas att mina 4H hörlurar ialla fall höll i 1.5år innan dom gick sönder. Så min helhets känsla över 5H V2 är inte så där jätte positiv precis, så betyget blir inte heller högt från min sida. Kommer att testa på ett helt nytt märke nästa gång det blir dags för ett par nya hörlurar.

Jag har knappt haft mina 5H V2 hörlurar i 3veckor, och redan så strular dom...

Plus
+ Väldigt sköna att ha på sig
+ Bra ljud i spel, men endast godkänt för musik
+ Micken funkar relativt bra

Minus
- Kvalitén och hållbarheten
- Priset med tanke på kvalitén
- Inte någon större förbättring sen senast

Total betyg:
6.4/10
Visst är hörlurarna sköna och levererar bra ljud i spel. Men vad tusan hjälper det när man måste köpa nya eller lämna tillbaks dom på löpande band.

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: cindy

haha jaa tack för din stund :)

svaren kommer upp så småningom :)

Date: 2010-11-23 Time: 21:30:08 Url: http://ladybui.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy